آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کنفرانس ژنو؛ رییس جمهور غنی از دستاوردهای حکومت سخن گفت

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور قبل از ظهر دیروز در نشستی با نمایندگان سکتور خصوصی در دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سویس اشتراک و سخنرانی کرد.


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور قبل از ظهر دیروز در نشستی با نمایندگان سکتور خصوصی در دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سویس اشتراک و سخنرانی کرد.
به نقل از ارگ، رییس جمهور در سخنرانی خویش با اشاره به ظرفیت‌ها در عرصه‌های معادن، برق، زراعت و سایر عرصه‌ها، سرمایه گذاران افغانستانی و بین‌المللی را به خاطر سرمایه‌گذاری در افغانستان مورد تشویق قرار داد.
محمد اشرف غنی، سکتور خصوصی را شریک دولت افغانستان دانسته افزود که حکومت افغانستان به خاطر ایجاد فرصت‌ها برای سکتور خصوصی، در راستای فعالیت، مشارکت و سرمایه‌گذاری آنان، متعهد است.
رییس جمهور در مورد مشکلات در سکتور خصوصی نیز یادآوری کرد و در خصوص پیشرفت‌ها در سکتور خصوصی و همچنان اصلاحات، سهولت‌ها و دستاوردها در این عرصه، معلومات داد.
محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که افغانستان شرایط خوبی برای پیشرفت و ظرفیت دارد.
وی به عنوان نمونه از ظرفیت‌های زنان و جوانان یادآوری کرده، گفت که برای آنان در سطوح مهم زمینۀ کار و خدمت فراهم گردیده و مسئولیت‌ها سپرده شده است.
رییس جمهور غنی، زراعت را کلید ثبات کشور دانسته، گفت: برای دهاقین در خصوص زراعت عصری معلومات و آموزش داده شده است. وی بر کمک‌های لازم به دهاقین نیز تاکید کرد.
رییس جمهور گفت که حکومت به بازاریابی و انتقال محصولات دهاقین در مارکیت‌های بین‌المللی توجه نموده و ایجاد زمینه برای استفاده از محصولات زراعتی افغانستان بیشتر شده است.
وی افزود که حکومت به منظور ایجاد بیلانس در صادرات و واردات و بازاریابی به محصولات زراعتی افغانستان در تلاش است که محصولات افغانستان را به کشورهای مختلف جهان صادر نماید.
محمد اشرف غنی، از ایجاد دهلیزهای هوایی با کشورهای هند، چین و عربستان سعودی و شمار دیگری از کشورها به منظور صادرات تولیدات زراعتی به خصوص میوه‌جات یادآوری کرده، گفت که اخیراً جلغوزۀ افغانستان به چین صادر گردید که با افزایش این صادرات در زندگی مردم مناطق مذکور تغییرات مثبت رونما خواهد شد.
رییس جمهور کشور با توجه به فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در افغانستان، سرمایه گذاران افغانستان و بین‌المللی را جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کرد و اطمینان داد که حکومت برای مصئونیت سرمایه گذاری آنان، تمام فرصت‌های لازم را فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا