آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

گرفتن عکس زنان در انتخابات اجباری است

کمیسیون مستقل انتخابات کشور خبر داده است که گرفتن عکس زنان توسط دستگاه‌های بایومتریک در روز انتخابات اجباری بوده و یکی از شرایط رای‌دهی خواهد بود.

کمیسیون مستقل انتخابات کشور خبر داده است که گرفتن عکس زنان توسط دستگاه‌های بایومتریک در روز انتخابات اجباری بوده و یکی از شرایط رای‌دهی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالعزیز ابراهیمی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات روز (دوشنبه، ۲۸ اسد) به رسانه‌ها گفته که این تصمیم به‌منظور ایجاد شفافیت هرچه بیشتر و جلوگیری از آرای خیالی که پیش از این به‌نام خانم‌ها استفاده می‌شد، گرفته شده است.
آقای ابراهیمی همچنان گفت که پیش از این گرفتن عکس زنان توسط دستگاه‌های بایومتریک در روز انتخابات اختیاری بود اما پس از این یکی از شرایط رای‌دهی خواهد بود و در صورتی که کسی نخواهد عکسش گرفته شود، از حق رای‌دهی محروم خواهد شد.
از سویی هم، این سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که در حدود ۱۱ میلیون اوراق رای‌دهی از خارج به کابل رسیده است. او گفت که این رقم چیزی بیشتر از آمار رأی‌دهندگان واقعی است که به‌گونه‌ احتیاطی اضافه چاپ شده است.
براساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، نُه میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۴۵ رای‌دهنده نزد این کمیسیون به ثبت رسده است که از این میان سه میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۳۰ نفرشان زنان و شش میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۳۴ نفر دیگر مردان هستند.
همچنان در مجموع پنج هزار و ۳۳۷ مرکز رای‌دهی در سراسر کشور فعال است که شامل ۲۹ هزار و ۵۸۶ محل می‌شود. از مجموع ۲۹ هزار و ۵۸۶ محل رای‌دهی، ۱۱ هزار و ۱۱۹ محل آن زنانه و ۱۸ هزار و ۴۶۷ محل دیگر آن مردانه است.
با این همه، قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان برگزار شود و در این روند ۱۸ نفر خود را برای انتخابات نامزد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا