آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

گروه تماس تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان تشکیل جلسه داد

گزارش‌ها از دوحه حاکی است که گروه تماس تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و گروه طالبان در دوحه نشستی را روی حل موارد اختلافی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، تیم‌ مذاکره‌کننده دولت افغانستان در توییتی می‌گوید که گروه تماس تیم‌های دو طرف دوشنبه‌‌شب نشستی را روی حل موارد اختلافی دایر کرده و در مورد این موارد بحث نمودند.
تیم مذاکره کننده دولت می‌گوید: «… چند تن از اعضای گروه‌های تماس هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و جانب مقابل تدویر جلسه نموده و روی حل موارد اختلافی بحث کردند. به منظور حل موارد اختلافی جلسات ادامه خواهد داشت».
سخنگوی گروه طالبان در قطر نیز گفته است که سه تن از گروه تماس تیم مذاکراتی طالبان و سه تن از گروه تماس تیم مذاکراتی تیم مقابل با هم نشست داشتند.
وی افزوده است: «در نشست باز هم روی نقاط اختلافی بحث‌ها صورت گرفت و بر استمرار نشست‌ها تاکید شد تا هر چه زودتر تفاهم نهایی روی طرز‌العمل‌ها به میان بیاید».
از سویی هم، ملا برادر، معاون سیاسی گروه طالبان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، معاون صدراعظم و وزیر خارجۀ قطر نیز شام روز گذشته ملاقات کردند.
سخنگوی گروه طالبان در مورد این نشست گفت: «در این دیدار، دو طرف پیرامون تطبیق کامل توافق‌نامه دوحه، مذاکرات بین‌الافغانی و موضوعات دیگر صحبت‌ها صورت گرفت».
حدود یک ماه از آغاز مذاکرات میان‌افغانی در دوحه می‌گذرد، اما تا کنون تیم‌های دو طرف نتوانستند روی طرزالعمل گفت‌وگوها به توافق برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا