آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

گروه طالبان تعهد واقعی‌اش را برای مذاکرات میان‌افغانی نشان دهد

هیئت اتحادیه اروپا آتش‌بس عید فطر را به عنوان نخستین گام دلگرم کننده می‌داند و از طرف‌های درگیر خواسته تا روی آتش‌بس دایمی در افغانستان به توافق برسند.

هیئت اتحادیه اروپا آتش‌بس عید فطر را به عنوان نخستین گام دلگرم کننده می‌داند و از طرف‌های درگیر خواسته تا روی آتش‌بس دایمی در افغانستان به توافق برسند.
به گزارش خبرگزاری دید، هئیت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک با سفرای این اتحادیه در کابل خواستار آتش‌بس دایمی و جامع در افغانستان شد.
بیانیه این اتحادیه با اشاره به آتش‌بس اخیر گفته است: «… مسیر صلح دایمی از طریق چنین اقدامات اعتمادسازی است، نه خشونت بی‌رحمانه بیشتر. فرصت برای صلح و ثبات نباید ضایع شود. ما از طرف‌ها می‌خواهیم تا بدون تأخیر روی آتش‌بس دایمی و جامع بشردوستانه در همراهی با تقاضای جهانی سازمان ملل که از سوی اکثریت جامعه بین‌الملل حمایت شد، به توافق برسند».
در این زمینه، اتحادیه اروپا از حسن نیت رییس جمهور غنی برای از سر گیری مرحله‌وار زندانیان ستایش می‌کند. تبادل زندانیان باید بدون وقفه به پیش برود و این اتحادیه نیز انتظار دارد طالبان به تعهد خود برای آزادی زندانیان عمل کنند.
اتحادیه اروپا در این بیانیه افزوده است: «هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن مذاکرات میان‌افغانی وجود ندارد. … جمهوری اسلامی افغانستان نشان داد که برای آغاز مذاکرات آماده است. ما از طالبان می‌خواهیم که تعهد واقعی خود را برای صلح نشان داده و شروع گفت‌وگوهای میان‌افغانی را بپذیرد».
گفتنی است که رولاند کوبیا نماینده خاص این اتحادیه در افغانستان به تازگی در توییتی نسبت به آزادی زندانیان طالبان بدون توافق روی آتش‌بس دایمی در افغانستان هشدار داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا