آخرین اخبارآسیای میانهافغانستاندسته بندی نشدهسیاست

گسترش روابط میان دو کشور، محور دیدار اتمر و صدراعظم ازبیکستان

‌وزارت امور خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که محمدحنیف اتمر در سفر خود به ازبیکستان با صدراعظم این کشور دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت اموز خارجه کشور امروز شنبه (۸ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که محمد حنیف اتمر سرپرست این وزارت، پس از چاشت روز جمعه، با عبدالله اریپوف صدراعظم جمهوری ازبیکستان ملاقات کرد.

صدراعظم ازبیکستان در این دیدار گفته که کشورش در عرصه‌های مختلف آماده گسترش و تحکیم روابط با دولت افغانستان است.

آقای اریپوف امضای قرارداد ازدیاد انتقال برق از ازبیکستان به افغانستان را یک گام مهم در توسعهٔ روابط دوجانبه خوانده و افزوده است: ازبیکستان در توسعهٔ تجارت، ترانزیت، و ترانسپورت به‌ویژه در ارایهٔ تعرفه‌های ترجیحی برای اموال صادراتی افغانستان همکاری می‌کند.

در خبرنامه آمده است که صدر اعظم ازبیکستان در مورد اختصاص ۳۵ میلیون دالر برای توسعهٔ زیربنای‌های انتقال مرکز کارگو در ترمز، معلومات ارایه کرد.

آقای اتمر از تعهد و ارادهٔ قوی رهبری جمهوری اسلامی افغانستان برای گسترش روابط در عرصه‌های مختلف به‌خصوص روابط تجارتی و ترانسپورتی با ازبیکستان اطمینان داده است.

هر دو جانب همچنان در مورد تمدید پروژهٔ لین برق سرخان – پلخمری، تشکیل تیم‌های تخنیکی برای مطالعات امکان‌سنجی خط آهن حیرتان – کابل – پشاور،‌ خط آهن حیرتان – هرات – چابهار و خط آهن حیرتان – هرات – کندهار تفاهم کرده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا