آخرین اخبارافغانستانورزش

گسترش ورزش در بین زندانیان؛ برگزاری مسابقات والیبال در زندان پلچرخی

رقابت‌های والیبال به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال کشور در زندان عمومی پلچرخی برگزار شد.

رقابت‌های والیبال به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال کشور در زندان عمومی پلچرخی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این رقابت‌ها چهار تیم از میان زندانیان از بلاک های ۴، ۵، ۶، و ۹ اشتراک نموده بودند که در دیدار نخست تیم بلاک ۶ با نتیجه ۲/ صفر تیم بلاک ۹ را شکست داد.
در بازی دوم تیم بلاک ۵ نیز با همین نتیجه بر تیم بلاک ۴ غالب گردید و این مسابقات که در یکی از سالون های ورزشی زندان عمومی پلچرخی برگزار گردید، علاوه بر مسئول زندان و سایر مسئولان، صدها تن از زندانیان به تماشا نشستند.
پاسوال غلام سنایی ستانکزی فرمانده عمومی زندان مرکزی، برگزاری مسابقات ورزشی را برای سرگرمی و روحیه بخشیدن برای جوانان زندانی موثر دانسته از مسئولان خواست تا در سایر رشته‌های ورزشی نیز مسابقاتی برگزار نمایند.
در همین حال، عارف پیمان سخنگوی ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش و معاون اداری فدراسیون والیبال نیز گفت: همانگونه که ورزش هیچ نوع مرزبندی‌ و تبعیض را نمی‌پذیرد، اداره‌های ورزشی خواستند تا در آستانه صدمین سالروز استرداد استقلال کشور برنامه‌های ورزشی را در جایی برگزار نمایند که بخشی از افراد جامعه در روشنایی قانون از آزادی محروم‌اند و برگزاری همچو برنامه‌ها ذهنیت‌ آنان را تغییر داده پس از رهایی از زندان می‌توانند به حیث شهروندان سالم و با احساس نقش شان را ایفا نمایند.
وی همچنان از برگزاری مسابقات والیبال و سایر رشته‌های ورزشی در میان زندانیان در مرکز و برخی از ولایات خبر داد که به همین مناسبت برگزار می‌گردد.
ورزشکاران شامل مسابقات نیز ضمن این که از برگزاری مسابقات والیبال استقبال کردند، خواهان کمک و همکاری در سایر رشته‌های ورزشی چون فوتسال، مشت زنی و پهلوانی شدند.
براساس معلومات مسئول تعلیم و تربیه زندان مرکزی پلچرخی هم‌اکنون اضافه از ۲۰۰۰ نفر که اکثر آن جوانان‌اند، در رشته‌های مختلف مصروف فعالیت‌های ورزشی هستند و هر بلاک تیم‌ خود را دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا