آخرین اخباراجتماعافغانستان

صلیب سرخ:

گفت‌وگوهای صلح میزان خشونت‌ را افغانستان کاهش نداده است

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ خبر داده است که گفت‌وگوهای جاری صلح افغانستان شدت خشونت‌ها و تاثیر خشونت بر زندگی غیرنظامیان در این کشور را کاهش نداده است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ خبر داده است که گفت‌وگوهای جاری صلح افغانستان شدت خشونت‌ها و تاثیر خشونت بر زندگی غیرنظامیان در این کشور را کاهش نداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ این کمیته که روز (دوشنبه، ۲۱ اسد) منتشر شده، به نقل از خوان‌پدرو سکارر، رییس نمایندگی مرکزی صلیب سرخ در افغانستان گفته شده است که هم‌زمان با جریان گفت‌وگوهای صلح و فرا رسیدن عید سعید قربان تدابیر در نظر گرفته شده از سوی طرف‌های درگیر برای حمایت از غیرنظامیان و ساختارهای غیرنظامی کافی نبوده است.
سکارر همچنان از طرف‌های درگیر خواسته است که کارهای بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان، ساختارهای غیرنظامی، مراکز صحی و کارمندان صحی انجام دهند.
در همین حال، در اعلامیه‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ آمده است که حملات هوایی، حملات شبانه و حملاتی که در روستاها و ساحات پرنفوس راه‌اندازی می‌شود، منجر به مرگ و معلولیت زنان، مردان و کودکانی می‌شود که هیچ نقشی در جنگ‌ها ندارد.
به نقل از اعلامیه، همچنان در این نوع حملات، بیشتر خانه‌ها، مساجد، مکاتب، مارکیت‌ها و مراکز صحی هدف قرار گرفته‌اند.
رییس نمایندگی مرکزی صلیب سرخ در افغانستان گفته است: «توجه کمی به رنج افراد ملکی صورت گرفته است. آن‌ها باید همیشه مورد حمایت و احترام باشند.»
در اعلامیه‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنان گفته شده است که گراف حمله به کارمندان و مراکز صحی نیز افزایش یافته، چنانچه تنها در شش ماه اول سال جاری میلادی ۵۹ حمله به مراکز و کارمندان صحی صورت گرفته است.
در اعلامیه از طرف‌های درگیر خواسته شده است که «اجازه بدهند که افراد مریض به خدمات صحی دسترسی بدون مانع داشته باشند، بدون این‌که وابستگی‌های آن‌ها در نظر گرفته شود.»
صلیب سرخ در عین حال در مورد سرنوشت افرادی که از سوی طرف‌های درگیر در ارتباط به «منازعه‌ی مسلحانه» توقیف شده‌اند، نیز ابراز نگرانی کرده است.
در اعلامیه گفته شده است که افراد توقیف‌شده باید به مراقبت‌های صحی و نیازمندی‌های اساسی از جمله آب پاک، لباس و اسباب صحی دسترسی و همچنان با خانواده‌های خود تماس داشته باشند.
به نقل از اعلامیه، با توجه به افزایش نیازمندی‌های بشری، وضعیت امنیتی کمک به افرادی را با مشکل مواجه ساخته است که به غذا، آب، پناه‌گاه و امنیت ضرورت دارند.
با این حال، کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ به تعهد خود به ادامه‌ی فعالیت در افغانستان خبر داده و گفته است که این نهاد به دسترسی بدون مانع نیاز دارد تا کمک‌های عاجل بشری را به کسانی که از منازعات مسلحانه متأثر شده‌اند، فراهم کند.
صلیب سرخ در حالی عدم تاثیری گذاری گفت‌وگوهای صلح روی کاهش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است که هشتمین دور مذاکرات میان امریکا و گروه طالبان بامداد امروز دوشنبه پایان یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا