آخرین اخبارافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

سرور دانش:

گفت‌وگوهای صلح پر از ابهام است

محمد سرور دانش معاوم دوم ریاست جمهور امروز (سه شنبه ۹ دلو) در مراسم معرفی وزیر جدید حج و اوقاف گفت که در روند گفت‌وگوهای صلح هنوزهم ابهامات زیادی وجود دارد و برای مردم افغانستان پرسش‌های زیادی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای دانش با اشاره به شدت گرفتن تلاش‌های صلح گفت:«ما طرفدار صلحی هستیم که به جنگ و منازعه برای همیشه پایان دهد، نه این که باعث تداوم منازعه به اشکال دیگر شود.»

آقای دانش نظام امارتی و میکانیزم اهل حل و عقد را با شرایط امروز افغانستان ناسازگار خواند و گفت که مردم افغانستان نمی‌توانند اجازه دهند که یک گروه خاص سرنوشت آنان را در اختیار بگیرد و بازهم همسایگان ما از طرق دیگر برای بلعیدن افغانستان چنگ و دندان تیز کنند.

معاون ریییس جمهور در مورد تحریم جنگ از سوی نشست بزرگ علمای کشور نیز اشاره کرده و گفت:شورای سرتاسری علما و همه علمای ما با تدویر نشست‌ها و کنفرانس‌های مهم در داخل و خارج کشور، فتوای مهم تاریخی خود را در مورد تحریم جنگ و ضرورت صلح به اتفاق آرا صادر کردند.

وی حفاظت از منافع ملی، وحدت ملی، حقوق اساسی شهروندی، آزادی‌های سیاسی، آزادی بیان و نظام مبتنی بر انتخابات را از الزامات صلح پایدار عنوان کرد.

آقای دانش دربخش دیگری از سخنرانی‌اش نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت که حکومت افغانستان، احزاب و نخبگان سیاسی، نهادهای مدنی و تمام گروه‌های اجتماعی و قومی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باهم اجماع کامل دارند.

به گفته او، مردم افغانستان می‌دانند که اگر روزی دروازه رأی دادن به روی مردم افغانستان بسته شود، تمام دروازه‌های دیگر نیز مسدود شده و ما بار دیگر در یک بحران بی‌انتهای دیگر غرق خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا