آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلحمنطقه

گفت‌وگوی عمران‌ خان و رییس‌جمهور غنی؛ تاکید بر کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان

نخست‌وزیر پاکستان طی تماس تیلفونی با رییس جمهور غنی در بارۀ روند صلح و آتش‌بس بحث و مشورت کردند. خان در این گفت‌وگو بر اهمیت همکاری‌های تمام طرف‌ها در افغانستان جهت کاهش خشونت‌ها که منجر به برقراری آتش‌بس گردد، تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته در تماس تیلفونی با رییس جمهور اشرف غنی روی روند صلح صحبت کرده و بر پشتیبانی از تصمیم‌ مردم افغانستان در مورد آینده‌ شان تأکید کرده است.

آقای خان ضمن قدردانی از گام‌های برداشته شده برای آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی در دوحه، بر اهمیت همکاری تمام طرف‌ها در افغانستان جهت کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس گردد، تأکید کرد. 

وی از تمام طرف‌ها خواسته است که از این فرصت تاریخی استفاده کرده و به گونه مشترک روی یک توافق سیاسی جامع کار کنند.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه خاطرنشان کرده است که کشورش از تصمیم‌های مردم افغانستان برای آینده شان به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آغاز مذاکرات میان‌افغانی خواست دیرینه مردم افغانستان است، گفته است ۴۰ سال می‌شود مردم افغانستان از جنگ و خونریزی رنج می‌برند و پاکستان نیز از تروریزم متأثر شده است.

این گفت‌وگو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور به زودی به دعوت آقای خان به پاکستان برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا