آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

گند تیم حاکم بر ارگ، از کاخ سفید بلند می‌شود

حکومتی که در داخل کوچکترین حمایت مردمی را ندارد، تا خرخره در انحصارگری و استبداد قدرت غرق است و به روی شهروندان آتش می‌کند، راهی جز متوسل شدن به دامن «لابی‌های» کاخ سفید ندارد.


به تازه‌گی بگومگوهایی در مورد حمایت کاخ سفید و اعلامیه ترامپ در مورد حل مسالمت‌آمیز تنش میان کابل و بلخ گفته می‌شود که حاکی از میان‌خالی بودن این مسئله است.
دو روز پیش رسانه‌ها گزارشی را به عنوان اعلامیه رسمی کاخ سفید و موقف امریکا در قبال تنش میان کابل و بلخ به نشر رساندند که در آن رییس جمهور امریکا تاکید کرده بود، مسئله کابل و بلخ از راه گفت‌وگو حل شود.
در آن اعلامیه تاکید شده بود که مسئله عزل و نصب والی‌ها از صلاحیت‌های رییس جمهوری افغانستان است و مردم باید این تغییر و تبدیل را به نشانه نهادینه شدن قانون و و پیشرفت حکومت‌داری خوب ببینند.
اکنون گذشته از این که نهادینه شدن قانون و پیشرفت حکومت‌داری خوب در حکومت فراقانونی وحدت ملی چه تفسیر و تعبیری دارد، سخن از عدم صدور آن اعلامیه از مجراهای رسمی کاخ سفید و جعلی بودن آن است.
گند و رسوایی و تقلای تیم حاکم بر ارگ ریاست جمهوری افغانستان به جایی رسیده است که برای دست‌وپا کردن حمایت کاخ سفید به لابی‌گری‌های آن چنانی متوسل می‌شود، تا بلکه بتواند کورسویی از امید برای فردای نامعلوم خود پیدا کند.
حکومتی که در داخل کوچکترین حمایت مردمی را ندارد، تا خرخره در انحصارگری و استبداد قدرت غرق است و به روی شهروندان آتش می‌کند، راهی جز متوسل شدن به دامن «لابی‌های» کاخ سفید ندارد.
تیم حاکم به خوبی می‌داند که در صورت حواله شدن مسئله کابل و بلخ به مردم کوچکترین امیدی برای برد ندارد و مستقیماً به سوی نابودی خواهد رفت. این حکومت به خوبی می‌داند که نه نیروهای مسلح از موقفش حمایت خواهد کرد و نه مردم برای تیمی که متهم به پرورش تروریزم، انتقال و جابجایی آن در شمال است، سروپا خواهند شکست.
پس با این اوصاف دست به تزویر و تقلب یاخته و با صدور اعلامیه جعلی از طرف کاخ سفید، می‌خواهد حد اقل به «بچه ترسانک» مخالفان از هیولای نیروهای خارجی و حمایت آن‌ها از حکومت دل خوش کند؛ حال آنکه با « حلوا حلوا گفتن دهد شیرین نمی‌شود»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا