آخرین اخبارمطالب معلوماتی

گوگل دیتارسنتر خود را گسترش می‌دهد

گوگل دیتاسنتر خود در بلژیک را با افزودن مزرعه خورشیدی ۴ هکتاری غنی می‌کند.
گوگل که از «تبلیغات» تا «کلود» را در فهرست تجارت‌های خود قرار داده، اولین دیتاسنتر اروپایی خود را در سال ۲۰۰۹ در بلژیک افتتاح کرد و آنچه قرار است به‌عنوان تاسیسات سوم با هزینه ۲۵۰ میلیون یورویی در همین مجموعه بسازد، بخشی از برنامه توسعه دیتاسنتر Saint-Ghislain است که اواسط ۲۰۱۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر ۳۵۰ نفر اعم از انجینیر کامپیوتر، شبکه، انجینیر برق و… در این دیتاسنتر مشغول به‌کارهستند.
در این دیتاسنتر خدماتی مانند گوگل کلود، موتور جستجو، جی‌میل و نقشه گوگل پشتیبانی فنی خواهد شد. نکته جالب در طرح توسعه این دیتاسنتر، ساخت مزرعه خورشیدی ۳ میلیون یورویی است که در آن ۱۰۶۶۵ پنل نصب و ۲٫۹ گیگاوات برق به صورت سالیانه تولید خواهد کرد.
این اولین تاسیسات خورشیدی برای تولید انرژی است که در دیتاسنترهای گوگل به کار گرفته می‌شود. گوگل مدعی شده است که ۱۰۰ درصد انرژی تولیدی برای دیتاسنترهایش سبز و بازگشت‌پذیر به طبیعت شده است.
«جویی کاوا» قائم مقام گوگل در بخش جهانی دیتاسنتر می‌گوید از انرژی بادی و خورشیدی برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کنند و به همین خاطر گوگل به عنوان بزرگ‌ترین خریدار انرژی‌های سبز در جهان شناخته شده است.
ایرلند که در سال ۲۰۱۵ تنها ۲ درصد از انرژی تولیدی را صرف دیتاسنترهای خارجی و داخلی کرده بود، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۱۵ درصد از تولید انرژی در این کشور صرف دیتاسنترها خواهد شد.
به همین دلیل کمپنی‌های «آی تی» دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز برای توسعه دیتاسنترهای خود در کشورهای ارزان قیمت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا