آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

یوناما خواهان توقف فوری خشونت‌های طالبان در هلمند شد

به دنبال حملات خونین طالبان طی چهار روز گذشته در هلمند، هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان(یوناما) با نشر اعلامیه‌ای خواستار توقف فوری این خشونت‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) امروز پنجشنبه(۲۴میزان) با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به حملات طالبان در هلمند، بار دیگر خواستار توقف فوری خشونت‌ها در کشور شد
در اعلامیه با اشاره به تلفات غیرنظامیان در جریان منازعات مسلحانه در افغانستان، تأکید شده است که باید با توقف خشونت از غیرنظامیان در مقابل آسیب‌های ناشی از منازعات محافظت شود.
یوناما افزوده است که در درگیری‌ها هفته‌ی جاری در ولایت هلمند، نیز هزاران غیرنظامی از خانه‌های‌شان آواره و تعدادی هم کشته و زخمی شده‌اند.
از روز یک‌شنبه‌ هفته‌ جاری جنگجویان گروه طالبان بر بخش‌هایی از شهر لشکرگاه، مرکز و ولسوالی نادعلی حملات سهمگینی راه‌اندازی کردند. شمار دقیق تلفات بر دو طرف تاکنون در جریان درگیری‌ها در این حملات طالبان مشخص نیست.
با این حال، گفته می‌شود که در جریان درگیری‌ها در هلمند دست کم ۲۵۰ جنگجوی طالبان کشته شده و بیشتر از ۱۴۰ طالب زخم برداشته است. همچنان در این ناآرامی‌ها ۵۱۰۰ خانوار بیجا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا