آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

یوناما و اتحادیه اروپا خواستار برقراری فوری آتش‌بس در افغانستان شدند

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان و اتحادیه اروپا در دومین روز نشست جنوا ۲۰۲۰ تأکید کردند که سطح خشونت‌ها باید به صورت فوری در افغانستان کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری دید، دیبورا لاینز رییس دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروزسه شنبه(۴ قوس) در دومین روز کنفرانس جنوا ۲۰۲۰ گفت: ما می‌دانیم که سطح خشونت‌ها بسیار زیاد است و باید کاهش یابد.

وی افزود: مردم افغانستان شاهد فساد در دستگاه‌های اداری هستند و این موضوع باید پایان یابد.
نماینده سازمان ملل با تاکید بر این که گفت‌‌وگوهای صلح یک کار دشوار است، تصریح کرد: ما از مذاکرکنندگان دو هیئت می‌خواهیم که در میز گفت‌وگوها بمانند.
لاینز در ادامه سخنان خود با اعلام حمایت سازمان ملل از افغانستان، خاطرنشان کرد: مردم افغانستان نیازمند حفظ دستاوردهای گذشته هستند و جامعه جهانی نیز از این اقدام حمایت خواهد کرد وافغانستان باید به جلو قدم بگذارد و هیچگاه به عقب بازنخواهد گشت.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی گفت: سطح خشونت در افغانستان افزایش یافته و نیاز است تا همین اکنون جنگ در این کشور متوقف شود.
وی در ادامه تاکید کرد که دستاوردهای دموکراتیک از جمله حقوق زنان باید در آینده حفظ شود.
در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود. در کنار کشورهای اروپایی، کشورهای همسایه افغانستان نیز وعده کمک مالی و همکاری در روند صلح دادند. هند وعده کمک سه میلیارد دالری داد، پاکستان هم اعلام کرد که یک میلیارد دالر کمک می‌کند، ایران اما «کمک» به روند صلح را متعهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا