آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

یوناما: ۳۵ هزار تن در هلمند آواره شده است

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید، در پی سه روز جنگ در هلمند، حدود ۳۵ هزار نفر از مناطق جنگی آواره و به شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند پناه آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، از چهار روز به این‌سو، جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در حومه‌های شهر لشکرگاه و سه ولسوالی ولایت هلمند در جنوب کشور ادامه دارد.
شدت گرفتن و دوام این درگیری‌ها سبب گشته که هزاران خوانواده در این ولایت آواره شوند.
دفتر سازمان ملل متحد در کابل با انتشار پیامی، از نیروهای افغان و طالبان خواسته که برای محافظت از غیرنظامیان اقدامات عملی انجام دهند و همچنین راه‌های مصئون برای کسانی که از مناطق جنگی فرار می‌کنند، فراهم سازند.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله کشور گفته که طالبان تنها دو حمله انتحاری و ۷۲ تحرک تهاجمی در ولایت هلمند انجام داده‌ که در پی آن ۴ هزار و ۵۰۰ خانواده بی‌جا گردیده‌اند.
آرین همچنان در صفحه توییتر خویش نگاشته که طالبان در دوهفته گذشته ۵۲۵ حمله تهاجمی به شمول ۹۲ مورد انفجار ماین و ۶ حمله انتحاری علیه مردم و نیروهای امنیتی در کشور انجام داده‌اند که در اثر آن ۲۵۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌ است.
با شدت گرفتن درگیری‌ها در هلمند، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی نیز به این ولایت رفته است. وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌ای گفته که آقای خالد در این سفر با محمدیاسین والی هلمند دیدار کرده و با وی در باره پلان‌های امنیتی برای تامین هرچه بهتر امنیت هلمند بحث و گفت‌وگوکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا