آخرین اخباراجتماعافغانستان

یونیسف به صدای کودکان افغانستان گوش می‌دهد


صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان « یونیسف»، در پیوند به ۲۰ نوامبر روز جهانی کودک گفته است که به صدای کودکان افغانستان گوش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، یونیسف در نظر دارد که برنامه‏های منحصر به کودکان را زیر عنوان « بحث روی مشکلات کودکان افغان » در سراسر افغانستان راه‎اندازی کند تا کودکان بتوانند نظریات خود را با دولت و جامعه بین‎المللی شریک کنند.
« ادیلا خودر» نماینده ارشد اداره یونیسف برای افغانستان، امروز ۲۹ عقرب مطابق با ۲۰ نوامبر به مناسبت روز جهانی کودک گفته: «ما باید به کودکان فرصت دهیم تا پیش‌قدم شوند و صدای‌شان را بلند کنند.»
وی افزوده است که برنامه‌ دیگری، زیر عنوان «پیشرفت زندگی جوانان در افغانستان (IALA)» نیز، از سوی یونیسف حمایت می‌شود که در آن، جوانان روی چالش‌های فراراه‌شان و راه‌های غلبه بر این چالش‌ها بحث می‌کنند.
از ۲۰ نوامبر روز جهانی کودک که نشانه‌ سالروز تشکیل کنوانسیون حقوق کودک است، در اکثر کشورهای جهان بزرگداشت می‌شود.
افغانستان در سال ۱۹۹۴ این سند حقوق بشری را امضا کرد و از آن زمان تاکنون، این روز از سوی افغانستان نیز به گونه نمادین بزرگ داشته می‎شود.
هرچند این گونه برنامه‎ها برای حمایت و بهبود زندگی کودکان در افغانستان روی دست گرفته شده است، ولی واقعیت جامعه چیز دیگری می‎گوید.
همین اکنون که روز جهانی کودک گرامی‎داشته شد، هزاران کودک در وضعیت بد اقتصادی، اجتماعی و آموزشی به سر برده و مصروف کارهای شاقه هستند.
کودکان زیادی نیز معتاد به مواد مخدر شده، یا در روند قاچاق و فروش آن مشغول به کار هستند که بدون شک در معرض خطر قرار دارند
چنین می‎توان انگاشت که به رغم برنامه‎های نمادین حمایت از کودک، هستند کودکان زیادی که به سوی آینده نامعلومی پرتاب خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا