آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

یک هسته مهم داعش در کابل از سوی امنیت ملی متلاشی شد

خبرگزاری دید: یک هسته مهم گروه داعش در کابل در عملیات‌های هدفمند نیروهای امنیت ملی در ساحات مختلف شهر کابل، با بازداشت اعضای آن متلاشی شده است.


این موضوع را معاون نخست ریاست جمهوری در یک خبرنامه امروز پنجشنبه(۳۰ثور) خبر داده است.
در خبرنامه آمده است که اعضای این گروه تروریستی را هر یک شریف الله، عبدالواحد، محمد صابر، ایوب، عزیز رحیم، عبدالمتین و خدیجه تشکیل می‌داد.
خبرنامه افزوده است که براثر تحقیقات امنیت ملی، شریف‌الله، عبدالواحد و قاری صابر اعتراف کرده‌اند که تاکنون در ۵۱ حمله انفجاری، ۴ انفجار به‌وسیله موترسایکل و بایسکل، ۱ انفجار موتر بمب، ۳ انفجار ماین، ۲ پرتاب راکت و یک اختطاف دست داشته‌اند.
خبرنامه حاکی است که بر اساس اعترافات تروریست‌های دستگیرشده، این هسته مهم تروریستی داعش در انجام و طرح‌ریزی ده‌ها حمله مرگبار بمب‌گذاری انتحاری، آدم‌ربایی، حملات راکتی و قتل‌های هدفمند نقش داشته‌ است. افراد بازداشت شده همچنان به ترور رهبران و علمای برجسته دینی در مناطق مختلف کشور و بمب‌گذاری در اماکن مذهبی و عمومی اعتراف کرده‌اند.
به نقل از خبرنامه: بر اساس اعترافات عبدالواحد، از زمان فعالیتش در گروه داعش تا حال ۲۰ خانه را در نواحی مختلف به شکل کرایی گرفته و از آن برای جابجایی تروریستان و ساخت‌وساز ماین‌ها استفاده کرده است؛ که در این پیوند تا حال ۵۰ فرد انتحاری را نیز از شهر جلال‌آباد به کابل انتقال داده و در آن جای‌داده‌ بودند.
این خبرنامه می‌گوید: افراد دستگیرشده در ساخت‌وساز ماین در خانه خالق قندهاری با اسم‌های مستعار حنیف و هلال یکی از همکاران نزدیک به داکتر نقیب که سابقه حزب اسلامی داشته و بعداً به عضویت شبکه حقانی به سر گروپی تاج میر جواد درآمد اعتراف می‌کنند. داکتر نقیب رهبری شبکه‌های داعش را در کابل سازمان‌دهی می‌کرد که در عملیات اخیر در حوزه هفدهم با یک‌ تن انتحاری دیگر کشته شد.
حمله بر جنبش روشنایی، حمله انتحاری در شش‌درک، حمله بر مفتی نعمان در شمال کابل، حمله بر موتر کارمندان حج و اوقاف، حمله بر وکلای معترض در چارراه زنبق، حمله موشکی از ساحه پنجصد فامیلی و شهرک آریا بر سفارت امریکا، حمله بر مسجد امام زمان در قلعه نجارها، اختطاف و قتل دو زن خارجی در عقب لیسه حبیبیه، حمله بر زیارت سخی در نوروز، حمله تروریستی در سرک ۱۴ وزیراکبرخان، حمله در شش‌درک بر خبرنگاران، حمله بر تکیه خانه قلعه فتح‌الله، حمله بر دانشگاه مارشال محمد قسیم فهیم، حمله بالا علمای دینی در خیمه لویه جرگه، حمله بالای اعتراض‌کنندگان قوم هزاره، انداخت هاوان بالای ارگ ریاست جمهوری، حمله‌ بر وزارت مخابرات، حمله بالای مسجد الزهرا، حمله بالای موتر خارجی در نزدیک چارراه مقاومت، حمله انتحاری بالای قراول وزارت احیا و انکشاف دهات و حمله بالای شفاخانه ۴۰۰ بستر اردوی ملی به این هسته تروریستی نسبت داده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا