آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

وزیر خارجه پاکستان:

۱۲۵ حمله تروریستی از افغانستان علیه پاکستان سازمان‌دهی شده است

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان در دیدار با جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا مدعی شده است که ۱۲۸ حمله تروریستی انجام شده در پاکستان، ۱۲۵ حمله آن از افغانستان سازمان‌دهی شده بود.
این اظهارات وزیر خارجه پاکستان در حالی صورت می‎گیرد که این کشور و سازمان استخبارات نظامی آن، متهم به حمایت از شبکه‎های تروریستی و ایجاد پناهگاه‎های امن برای آن‎ها است.
به نقل از خبرنامه، خواجه آصف همچنان افزوده است که به خاطر تامین امنیت در مرز مشترک پاکستان و افغانستان، باید تدابیر بیشتر امنیتی گرفته شود.
کابل اما که پاکستان را همیشه متهم به حمایت از تروریستان و ایجاد ناامنی در افغانستان می‎کند، تاکنون در مورد این اظهارات وزیر خارجه پاکستان موضع مشخصی نگرفته است.
پیش از این جیمز ماتیس گفته بود که اگر پاکستان به گونه صادقانه علیه پنا‌هگاه‌های امن هراس‌افگنان در خاکش عمل نکند، اقدامات جدی‌تری را روی دست خواهند گرفت و آن کشور تنبیه خواهد شد.
از سویی هم، مایک پمپیو رییس (CIA) یا سازمان اطلاعات مرکزی امریکا دوروز پیش به پاکستان هشدار داد که اگر علیه پناهگاه‌های امن هراس‌افگنان اقدام نکند، خود امریکا در خاک پاکستان دست به کار خواهد شد.
گفتنی است که پاکستان نگران حضور هند در افغانستان است و این کشور را متهم به سازمان‎دهی حملات تروریستی علیه پاکستان، با استفاده از خاک افغانستان می‎کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا