آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

۱۵ میلیارد افغانی محصول خدمات مخابراتی به خزانه واریز شده

وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی می‌گوید کمیته مشترک متشکل از وزارت‌های مخابرات، مالیه و اداره «اترا» از آغاز روند جمع آوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی تاکنون نظارت کرده‌اند.

وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی می‌گوید کمیته مشترک متشکل از وزارت‌های مخابرات، مالیه و اداره «اترا» از آغاز روند جمع آوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی تاکنون نظارت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، شهزادگل آریوبی که امروز یکشنبه(۲۵حمل) در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» دستاوردها و برنامه‌های این وزارت را توضیح می‌داد، افزود: ۱۵ میلیارد افغانی از بابت جمع‌آوری ده درصد محصول خدمات مخابراتی به عواید ملی کشور افزوده شده است.
وی تأکید کرد که روند ایجاد «سیستم ریال تایم دیتا منجمنت» آغاز گردیده و عنقریب تجهیزات آن به کشور مواصلت می‌ورزد.
آریوبی همچنان گفت که «موضوع اترا کجاست؟» به گونه جدی پیگیری می‌شود. او گفت اداره اترا ۲۰ تعهد را در راستای حل مشکلات مخابراتی و انترنتی به مردم وعده داده است که یک مورد رایگان ساختن شماره سمع شکایات تحقق یافته است.
او با اشاره به آنکه که ۱۹ مورد از تعهدات اترا تا هنوز تحقق نیافته افزود: یک ماه برای این اداره فرصت داده می‌شود تا به تعهدات با قیمانده‌اش عمل نماید.
وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی گفت در صورتی که اترا به تعهداتش عمل نتواند، از رهبری حکومت تقاضا می‌کند تا این اداره زیر چتر وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در آید که تا یک ماه اصلاحات متوقعه به عمل آید، یا اترا تغییر مکان دهد تا وظیفه، هویت و استقلالیت آن برای مردم مشخص گردد.
وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در مورد مصئونیت شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیسبوک گفت که از طریق وزارت خارجه به اداره مرکزی فیسبوک مکتوب ارسال می‌شود تا استفاده فیسبوک در کشور قانونمند گردد و استفاده از اکونت‌های مستعار و بی‌هویت محدود شود.
آریوبی درباره قیمت بسته‌های انترنتی شرکت مخابراتی سلام گفت که در این بسته‌ها تخفیف به میان آمده است و در حال حاضر قیمت بسته یک جی بی آن ۴۹ افغانی است.
او تأکید کرد در صورتی که شبکه‌های مخابراتی و شرکت‌های انترنتی مایل به ایجاد تخفیف در قیمت بسته‌های انترنتی به مشترکین خویش باشند؛ این وزارت آماده است از طریق شرکت افغان تیلی کام ۴۰ درصد تخفیف برای شان در نظر بگیرد.
آریوبی از شبکه‌های مخابراتی درخواست کرد که از فروش سیمکارت‌ به طور غیر قانونی جلوگیری نمایند و سیمکارت‌های غیر راجستر شده را از بازار جمع‌آوری کنند، در غیر آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از آغاز کمپاین جمع‌آوری سیمکارت‌های غیر قانونی گفت: از تاریخ ۲۸ مارچ الی امروز ۲۴۹۷۹ سیمکارت جمع آوری نموده است و این کمپاین در تمام ولایات کشور جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا