آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

۲۰ هزار خانه در ساحات غیر رسمی سند ملکیت گرفت

وزارت شهرسازی و اراضی ۲۰ هزار سند ملکیت به صاحبان خانه‌های ساحات غیر رسمی در ۸ شهر کشور توزیع کرده است.

وزارت شهرسازی و اراضی ۲۰ هزار سند ملکیت به صاحبان خانه‌های ساحات غیر رسمی در ۸ شهر کشور توزیع کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان وزارت شهرسازی و اراضی خبر می‌دهند که این وزارت تا اکنون ۲۰ هزار سند ملکیت به صاحبان خانه‌های ساحات غیر رسمی در شهرهای کابل، هرات، مزارشریف، جلال‌آباد، قندهار، فراه، بامیان و نیلی توزیع کرده است.
جواد پیکار سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی ضمن اعلام نتایج سمپوزیم بین‌الملللی شهری گفت: روند توزیع سند ملکیت به صاحبان خانه‌های مناطق غیر پلانی همچنان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰ هزار خانه سند ملکیت توزیع شود.
به گفته وی این آمار تا سال ۲۰۲۰، به ۵۰۰ هزار خانه خواهد رسید.
آقای پیکار تأکید کرد که روند رسمی سازی خانه‌های غیر پلانی به هیچ عنوان نمی‌تواند حکومت را از رسیدگی به قضایای غصب زمین بازدارد و کسانی که زمین‌های عامه و دولتی را غصب کرده اند، تفکیک وشناسایی شده‌اند.
پیکار گفت که با تطبیق پالیسی بهسازی ساحات غیررسمی شهری، تبعیض میان ساحات رسمی و غیر رسمی از بین رفته، این ساحات به بهترین ساحات رهایشی مبدل خواهد شد، خدمات به موقع و معیاری برای باشند‌گان ساحات غیر رسمی شهری عرضه گردیده و خانه‌های هموطنان در ساحات غیر رسمی شهری، مصئون می‌گردد و همچنان اعطای سند ملکیت به یک خانه غیر رسمی، ارزش آن را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.
افتتاحیه سمپوزیم بین‌المللی شهری، روز شنبه با اشتراک اشرف غنی، اعضای کابینه، اراکین بلند پایه دولتی و شمار زیادی از شهریان کابل، در ارگ ریاست جمهوری راه اندازی شد.
در مراسم افتتاحیه، روند توزیع عملی سند ملکیت برای ده هزار باشنده ساحات غیر رسمی شهر کابل، توسط اشرف غنی آغاز گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا