آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

۱۵۰۰ نظامی تازه امریکایی روانه خاورمیانه می‌شود

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، اعزام ۱۵۰۰ نظامی تازه را به خاورمیانه تایید کرده و همچنان کنگره را دور زده و برای صادرات میلیاردها دالر اسلحه به عربستان سعودی مجوز داده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، اعزام ۱۵۰۰ نظامی تازه را به خاورمیانه تایید کرده و همچنان کنگره را دور زده و برای صادرات میلیاردها دالر اسلحه به عربستان سعودی مجوز داده است.
پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا، اعزام نیروهای جدید را به کنگره این کشور اطلاع داده است.
او گفته اعزام نظامیان بیشتر امریکایی برای تقویت نیروها در مقابل تهدید مداوم نیروهای ایرانی، از جمله سپاه پاسداران و وابستگانش انجام می‌شود.
ارتش امریکا اعلام کرده از نظر آن‌ها سپاه پاسداران مستقیماً در عملیات خرابکارانه علیه چند نفتکش در امارات دست داشته است.
دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت:« ما در خاورمیانه به حفاظت نیاز داریم. این نیروها عمدتاً حفاظتی هستند.»
اعزام نیروهای جدید همزمان با افزایش تنش میان تهران و واشنگتن اعلام شده است. امریکا معافیت خریداران عمده نفت ایران را تمدید نکرده و ایران هم اجرای تعهدات خود را در قالب توافق هسته‌ای کاهش داده است.
مطابق آنچه پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) اعلام کرده، نیروهای اعزامی به خاورمیانه شامل گردان ۶۰۰ نفره موشک‌های پاتریوت می‌شود که ویژه دفاع ضدموشکی است.
باقی نیروهای اعزامی شامل واحدهای اطلاعاتی، مهندسی، شناسایی و همچنین یک اسکادران جنگنده می‌شود.
آقای ترامپ در جمع خبرنگاران گفت شمار نیروهای اعزامی «نسبتا کوچک» است. امریکا بیش از ۵۰ هزار نیرو در منطقه دارد.
اعزام ۱۵۰۰ نیرو کمتر از ارقامی است که در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها مطرح بوده است. گزارش‌هایی هم درباره اختلاف نظر دونالد ترامپ و نظامیان امریکایی در این خصوص منتشر شده است.
چند روز پیش، روزنامه امریکایی نیویارک‌تایمز گزارش کرد که کاخ سفید گزینه اعزام تا ۱۲۰ هزار نیرو را بررسی می‌کند. آقای ترامپ این گزارش را تکذیب کرد و گفت امیدوار است ناگزیر به چنین کاری نباشد، اما در عین حال افزود که می‌تواند نیروهایی حتی بیشتر به منطقه بفرستد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا