آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

پسر طاهر یولداش رهبر داعش در جوزجان است

در پیوند به فعالیت گروه داعش در ولایت‏‌های شمال کشور، نماینده مردم جوزجان در مجلس می‌گوید که عبدالعزیز یولداش پسر طاهر یولداش -رهبر شبه نظامیان ازبیکستان، رهبری گروه داعش را در ولایت جوزجان به دوش گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در مجلس نمایندگان می‌گوید که عبدالعزیز یولداش پس از آن رهبری داعش را در جوزجان برعهده گرفته که اخیراً رهبر این گروه در جنگ میان طالبان و داعش در این ولایت کشته شده است.
آقای درزابی افزود که عبدالعزیز یولداش مناطق «قوش‌تپه»، «قورچی»، «آستانه بابا»، «بلچراغ» و «کته کله» را در زیر اداره داعش آورده و هم اکنون قصد دارد منطقه فابریکه را در تصرف داعش بیاورد.
به گفته وی، داعش در ولایت جوزجان و فاریاب قصد دارد مناطق زیادی را در کنترل خود در آورد و جنگجویان این گروه هم‌اکنون در برخی ساحات جوزجان، فاریاب و سرپل با طالبان مسلح در جنگ هستند.
در همین حال، او افزود که هم‌اکنون افراد وابسته به داعش و طالبان در ولایت جوزجان رقابت تسلیحاتی به راه انداخته‌اند و هر دو گروه به سلاح‌های مدرن و پیشرفته دست‏رسی دارند.
این عضو مجلس نمایندگان تاکید می‌کند که گروه داعش در میان مردم ولایت جوزجان مانورهای نظامی می‌دهد و به شدت مردم را هراسان کرده است.
درزابی، حکومت وحدت ملی و نهادهای امنیتی را متهم کرد که در قبال سرکوب داعش و طالبان در ولایت‌های جوزجان، فاریاب و سرپل نه تنها که هیچ‌گونه اقدامی نکرده‌اند بلکه به صورت مطلق خاموشی اختیار کرده‌اند.
پیشتر لطف‏‌الله عزیزی والی جوزجان به خبرگزاری دید خبر داده بود که فعالیت گروه داعش در ولسوالی‌های این ولایت هزاران خانواده را مجبور به ترک محل بود‏وباش شان کرده است و از طرف دیگر دروازه ده‌ها مکتب به روی دانشجویان مسدود است.
با این همه، به باور آگاهان سیاسی، در ولایت‌‏های شمال کشور از بی‌توجهی حکومت مرکزی فرصت‌‏هایی برای قوت گرفتن گروه داعش وجود دارد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا