آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

امرالله صالح: امکانات امنیت ملی در مسایل سیاسی هزینه می‌شود

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی در گفت‌وگو با یک رسانه تلویزیونی گفته است که ریاست امنیت ملی تمام توان خود را صرف مسایل سیاسی کرده و از کار استخباراتی و کشفی باز مانده است.
به نقل از طلوع نیوز، امرالله صالح گفته است که معصوم استانکزی رییس امنیت ملی بیش از ۲۰ ساعت در هفته مصروف مذاکره و مسایل سیاسی است و کمتر به مسایل امنیتی و اطلاعاتی می‌رسد.
آقای صالح گفته است: استانکزی به جای اجرای وظیفه خود، تنها در روزهای اخیر بیش از ۲۰ ساعت در مذاکره با جمعیت وقت صرف کرده است. او کار سیاسی می‌کند، امنیت ملی به حال خودش رها شده است. امكانات رياست امنيت ملى كشور كه بايد در زمينه‌هاى كشفى و استخباراتى بكار بسته شود در مسايل سياسى هزينه مى‌شود.
به گفته صالح، یکی از معاونین ریاست امنیت ملی جاسوس «آی اس آی» است و دولت این موضوع را می‌داند.
رییس پیشین امنیت ملی در بخشی دیگر از اظهاراتش افزوده که طالبان به دليل فاش و علنى شدن قدرت شنيدارى«استراق سمع» حكومت، حالا از تیلفون استفاده نمى‌كنند بلكه با استفاده از شبكه‌هاى اجتماعى برنامه‌هاى شان را طرح‌ريزى مى‌نمايند.
آقای صالح حکومت را متهم کرد که به جای سرکوب مخالفان بودجه و امکانات را در مسایل دیگر به مصرف می‌رساند: دولت وسایل و امكاناتى را كه بايد در نابودى هراس‌افگنان و جلوگيرى از خون‌ريزى و تلفات مردم مصرف مى‌نمود در جاهاى ديگر مصرف مى‌نمايد.
وی از حکومت پرسیده است: وقتى حكومت نزد ستون پنجمى (سيد حامد گيلانى) رفته وى را اعزاز مى‌كند پاسخ‌اش امروز به ٢٠٠ شهيد و زخمى چيست؟
گفتنی است که رویداد خونین روز گذشته در چارراهی صدارت دست کم ۱۰۰ کشته و ۱۶۰ زخمی بر جای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا