آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

نشست سوچی برگزار شد/ مخالفان حضور ندارند

کنفرانس صلح سوریه در بندر «سوچی» در روسیه ناوقت روز گذشته با توافق بر سر تدوین قانون اساسی تازه برای این کشور برگزار شد.
به نقل از رسانه‌های خارجی، ولادیمیر پوتین در پیامی که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آن را خواند تاکید کرد: هدف برگزاری این نشست گفت‌وگوهای ملی سوریه و پایان دادن به هفت سال بحران در این کشور است.
رییس جمهوری روسیه در پیام خود یادآوری کرده بود که در مذاکرات آستانه (پایتخت قزاقستان) با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه مناطق کاهش تنش در سوریه ایجاد شد و سطح اعتماد بین سوری‌ها افزایش یافت.
پوتین از شریکان خود در ایران و ترکیه برای سازماندهی این کنگره قدردانی کرد.
در مجموع هزار و ۵۱۱ نفر از سوری‌ها به دعوت وزارت امور خارجه روسیه در «نشست سوچی» شرکت دارند.
در همین حال رویترز به نقل از منابع نزدیک به وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد معارضان سوری حضور در کنفرانس سوچی را رد کردند و هیئت مذاکره‌کننده ترکیه، نماینده آنان در این مذاکرات خواهد بود.
نخستین روز کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه که دوشنبه برگزار شد به دیدارهای دوجانبه و رایزنی‌های سه جانبه نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی این مذاکره‌ها اختصاص یافت.
بر اساس اعلام مقامات برگزارکننده، یکی از مهم‌ترین دستورکارهای نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در «سوچی» تشکیل کمیسیونی برای نوشتن متن قانون اساسی آینده سوریه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا