آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهان

پنتاگون: جنگ افغانستان سالانه ۴۵ میلیارد دالر هزینه دارد

وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد جنگ امریکا در افغانستان سالانه ۴۵ میلیارد دالر برای پرداخت کنندگان مالیات امریکایی، هزینه بر می‌دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از فاکس نیوز، «راندال اسکریور» مسئول بلندپایه امور آسیایی پنتاگون در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفت: از مجموع هزینه‌های نظامی افغانستان، پنج میلیارد دالر برای حمایت از نظامیان افغانستانی، ۱۳ میلیارد دالر صرف نیروهای امریکایی در داخل افغانستان، ۷۸۰ میلیون دالر برای کمک‌های اقتصادی و مبلغ باقی مانده برای مسایل اعاشه و اباته هزینه می‌شود.
جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا پس از حمله مرگبار اخیر در کابل که جان بیش از ۲۰۰ تن را گرفت، تشکیل شد.
این آمار در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و حضور ۱۰۰ هزار نظامی امریکایی در کشور، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دالر بود که این میزان اکنون با حضور تنها ۱۶ هزار نظامی امریکایی به کمتر از نصف کاهش یافته است.
باوجودی‌که امریکا در طول هفده سال گذشته، در جنگ افغانستان صدها میلیارد دالر هزینه کرده است، ولی هیچ‌تاثیر در اوضاع امنیتی کشور نداشته است. ازبین رفتن امنیت سرتاسری، تلفات روزافزون نیروهای امنیتی، افزیش قدرت طالبان، افزایش چشم گیر تولید مواد مخدر و افزایش داعش در شمال کشور همه و همه دستاوردهای هزینه جنگ هفده ساله افغانستان به رهبری امریکا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا