آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

جمعیت اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کند/ با راه‌اندازی اعتراضات مدنی شاخ استبداد را می‌شکنیم

اکنون که خبرهایی از به نتیجه رسیدن مذاکرات میان جمعیت اسلامی و ارگ به نشر رسیده است، عطا محمد نور به تازه‏گی گفته که حزب جمعیت اسلامی در جریان مذاکرات با ارگ ریاست‏ جمهوری از هیچ‌خواسته‏ خود عقب‌نشینی نکرده است و نمی‏‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور که در جمعی از هوادارانش در شهر مزار شریف صحبت می‏کرد تاکید کرده است که به زودی در ۱۵ ولایت کشور دست به اعتراضات مدنی می‏زند و برای تامین حق مردم پیش خواهد رفت.
والی بلخ خاطر نشان ساخت که با راه‌اندازی این اعتراض‌های گسترده در بیش از ۱۵ ولایت به ویژه در کابل، شاخ استبداد را شکسته و گوش‌های ناشنوا را باز خواهد کرد.
وی گفت: براساس اطلاعات من حزب جمعیت تاکنون از خواست‏های خود عقب ننشسته است.
آقای نور گفت:« تا زمانی که متحدین ما راضی نباشند و رهبری جمعیت به نتیجه و توافقی نرسد ما هیچ‌فیصله را قبول نداریم و تنها رهبری جمیعت می‌تواند اعلام کند که ما به این نتیجه رسیدیم».
واکنش در برابر اعلام حمایت رییس ‏جمهور از اعتراضات مردم پاکستان:
والی بلخ سخنان آقای غنی را در ارتباط به اعتراض‏های مدنی مردم پاکستان علیه حکومت آن کشور، مداخله‌جویانه توصیف کرده و افزود:« همان طور که ما دوست نداریم پاکستان در امور ما مداخله کند، نباید در امور این کشور مداخله کنیم.»
رییس‏ جمهور‏غنی به تازه‏گی طی یک اعلامیه از اعتراضات پشتون‏های پاکستان علیه حکومت این کشور حمایت کرده است.
در همین حال، آقای نور همچنان در بخشی از حرف‏هایش، ساختار و تشکیلات کمیسیون انتخابات را مورد انتقاد قرار داده و گفته با کمیسیونی که اعضای آن به سفارش حکومت استخدام شده‌اند به سمت انتخابات نخواهیم رفت.
آقای نور فاش کرده است که براساس یک توافقنامه با اصلاحات اداری، قرار است که افراد نزدیک به رییس ‏جمهور به عنوان کارمندان کمیسیون برنده اعلام شود.
ذبیح فطرت از نزدیکان عطا محمد نور در صحبت با خبرگزاری دید، می‏گوید: مذاکرات میان ارگ و بلخ جریان دارد و روی مواردی توافق صورت گرفته است و این مذاکرات ادامه پیدا می‏کند تا مورد‏های باقی مانده نیز حل گردد.
گفتنی است که دو روز پیش خبرهایی مبنی بر به توافق رسیدن مذاکرات میان جمعیت اسلامی و ارگ به نشر رسید، ولی تاکنون نه جمعیت و نه ارگ چیزی در رد یا تایید این خبرها نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا