آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

هشدار اسراییل به ایران و سوریه: حمله به اسراییل بی‌پاسخ نمی‌ماند

یک روز بعد از ساقط‌شدن جنگنده اسراییلی با آتش دفاع هوایی سوریه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل گفت که این کشور «ضربه‌های سنگینی» به نیروهای ایرانی و سوری در خاک سوریه وارد کرده است.
به نقل از یورونیوز، نتانیاهو روز یکشنبه ۱۱ فبروری، در آغاز جلسه کابینه گفت قواعد جنگی اسراییل هیچ‌تغییر نکرده و هشدار داد که اسراییل هرگونه حمله علیه خود را تلافی خواهد کرد.
او گفته است که این:« سیاست ما بوده و سیاست ما خواهد ماند.»
اسراییل شب گذشته اعلام کرده بود که به تلافی هدف قرار گرفتن جنگنده این کشور از سوی ضد هوایی سوریه، جنگنده‌های اسراییلی اهداف و پایگاه‌های ایرانی و سوری را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند.
در همین حال، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ دلو گفت که سرنگونی جنگنده اسراییلی، «معادله عدم توازن قوا» را در منطقه تغییر داد و هم‌زمان هشدار داد، «هر خطایی که اسراییل در منطقه مرتکب شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.»
شمخانی نقش ایران را در سرنگونی جنگنده اسراییلی رد کرد و گفت:« پدافند هوایی سوریه این جنگنده را که حریم هوایی این کشور و حاکمیت آن را نقض کرده بود، هدف قرار داد.»
گفتنی است که دو روز پیش، جنگنده اسراییلی در سوریه سقوط کرد که پس از آن اسراییل مدعی شد از سوی ایرانی‌ها سقوط داده شده است، ولی این خبر از سوی ایران به شدت رد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا