آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

کمیسیون انتخابات:

حکومت به درخواست‌های ما پاسخ نمی‌دهد

کمیسیون مستقل انتخابات با شکایت از ارگ ریاست‏ جمهوری می‌‏گوید، حکومت پاسخ نامه‏‌های کمیسیون را نمی‌دهد.
معاذ‏الله دولتی معاون اداری و مالی کمیسیون انتخابات می‏‌گوید، طرح حوزه‏‌های انتخاباتی دست کم ۱۰ ماه پیش به حکومت ارسال شده است، اما ارگ تاکنون هیچ‌پاسخ به آن‌ها نداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این عضو کمیسیون انتخابات تاکید می‏‌کند که بر بنیاد قانون، کابینه باید این طرح را رد یا تایید کند.
براساس اظهارات آقای دولتی، بر بنیاد این طرح ولایت‌ها از نظر جمعیت و شمار کرسی‌هایی که در شورای ملی دارد، به حوزه‌های انتخاباتی تقسیم خواهد شد:« در شرایط کنونی بحث حوزه ها تخنیکی نیست بل که سیاسی است. ما کوچک ساختن حوزه‌ها را پیشنهاد کردیم و معیارها را وضع کردیم و ولایت‌هایی که از یک تا پنج کرسی دارند، به یک حوزه تقسیم خواهند شد، البته به غیر از سهم زنان!»
این مسئول کمیسیون با هشدار دادن بیان می‏دارد که اگر حکومت در ارتباط به تعیین حوزه‏‌های انتخاباتی به کمیسیون پاسخ ندهد، انتخابات آینده مانند انتخابات‏‌های گذشته برگزار خواهد شد.
در همین حال، طرح کوچک سازی حوزه‌های انتخاباتی، مخالفان و موافقان خودش را دارد. نهادهای ناظر، از حکومت می‌خواهند در بارۀ تعیین حوزه‌های انتخاباتی باید به کمیسیون مستقل انتخابات پاسخ بدهد.
فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون انتخابات در این باره گفت:« آمار دقیق از نفوس نداریم و حوزه‌ها را که کوچک می‌سازیم سرحدات را مشخص نمی‌توانیم. طرح خوب است سرش کار شود، اما در این انتخابات نمی‌شود. در انتخابات‌های آینده طرح مطلوبی است.»
هرچند در جدول کمیسیون انتخابات آمده بود که قرار است انتخابات آینده در ۱۶ سرطان سال آینده برگزار می‌‏شود، اما یک عضو ارشد کمیسیون به خبرگزاری دید، گفت که انتخابات شورا‏‏های ولسوالی‌‏ها و شورای ملی در سال ۹۷ با چند ماه تاخیر برگزار خواهد شد.
با این همه، کمیسیون انتخابات که کارنامه درخشانی در امر برگزاری انتخابات ندارد، اینکه انتخابات آینده با کدام اوصاف اجرا خواهد شد، پرسشی است که گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا