آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانزنانسیاست

پرواز را به خاطر بسپار؛ تصویری برای عذاب وجدان حکمتیار

این تصویر از حمیده برمکی است که در مقابل خانه مجلل گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در انتهای جاده دارالامان شهر کابل نقاشی شده‌است.
حمیده برمکی استاد حقوق و علوم سیاسی بود که در سال ۱۳۸۹ خورشیدی همراه همسر و چهار کودک‌اش در نتیجه یک حمله انتحاری در فروشگاه «فاینست» در منطقه وزیر اکبرخان شهر کابل کشته شد. مسئولیت این حمله انتحاری را حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به عهده گرفت.
پس از هفت سال از کشته شدن حمیده برمکی و خانواده‌اش، حالا گروه نقاشی «هنرسالار» چهره خانم برمکی را به مناسبت گرامی‌داشت از هشتم مارچ؛ روز جهانی همبستگی زنان با شعار «پرواز را بخاطر بسپار» در مقابل منزل حکمتیار نقاشی کرده‌اند.
امید شریفی مسئول گروه نقاشی «هنرسالار» روز یکشنبه ۱۱ مارچ به رسانه‌ها گفت، این تصویر در مقابل خانه گلبدین حکمتیار نقاشی شده که حزب حکمتیار مسئول قتل خانم برمکی و خانواده‌اش‌ می‌باشد.
وی افزود:« من خواستم این نقاشی رو به روی خانه‌ این آدم(گلبدین حکمتیار) باشد تا هرمرتبه‌ای که از آنجا می‌گذرد، حداقل وجدانش آزار ببیند و شب خوابش نبرد.»
شریفی همچنان می‌گوید که هدف این کار بیدار کردن وجدان گلبدین حکمتیار است تا هر روز با دیدن این تصویر اشتباهات گذشته‌اش را بیاد آورد.
حمیده برمکی همراه چهار کودک و شوهرش در سال ۱۳۸۹ خورشیدی برای خرید به فروشگاه «فاینست» در منطقه وزیراکبرخان شهر کابل رفته بودند که با اجساد بی‌جان به منزل شان برگشتند.
در نتیحه یک حمله انتحاری در همین فروشگاه، خانم برمکی همراه اعضای خانواده‌اش و چندین فرد خارجی نیز کشته شدند که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا