آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

بلخ به پیشواز نوروز می‌رود

مسئولان در ولایت بلخ می‌گویند که آمادگی‌ها برای برگزاری نوروز سال ۱۳۹۷ در بلخ آغاز شده است و شهر مزار شریف مرکز این ولایت به پیشواز نوروز می‌رود.
به گزارش خبرگزاری دید، هشت کمیته به رهبری مقام ولایت بلخ برای برگزاری مراسم نوروز پیش‌رو تشکیل شده است که کمیته‌های، فرهنگی، امنیتی، پذیرایی، صحی و تزئینات از جمله این کمیته‌ها هستند.
صالح محمد خلیق، رییس اطلاعت و فرهنگ ولایت بلخ می‌گوید: ما آمادگی برای مهمان‌نوازی یک میلیون تن را داریم و در کنار مهمان‌خانه‌های شخصی چهار مکتب بزرگ در سطح شهر برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده شده است.
آقای خلیق افزود، برنامه‌های مختلفی برای جشن نوروز تدارک دیده شده است که عبارت‌اند از، نمایشگاه‌های هنری، برنامه‌های شعر خوانی و نقاشی، هم‌چنان برنامه‌های ورزشی چون بزکشی، پهلوانی، فوتبال، والیبال و جام گل سرخ.
در همین‌حال رزاق قادری آمر امنیت فرماندهی پولیس شهر مزار شریف می‌گوید: ۸۰۰۰ نیروهای مشترک امنیتی برای تامین امنیت مردم تا پایان مراسم نوروز و «جام گل سرخ» که تا چهل‌ام بهار ادامه دارد در خدمت مردم خواهند بود.
آقای قادری تصریح می‌کند که ما آمادگی کامل برای برگزاری نوروز سال ۱۳۹۷ را داریم و این نوروز را مبدل به خاطره‌ای خوش برای شهروندان بلخ و مهمانان‌شان می‌کنیم.
شهرداری شهر مزار شریف نیز شروع به رنگ‌آمیزی و نهال‌شانی در این شهر کرده است و در عین‌حال جاده‌ها و بزرگ‌ راه‌های این شهر به پیشواز نوروز شسته و رفته‌تر از گذشته شده‌اند. جشن عنعنوی و تاریخی نوروز در مناطق متخلف افغانستان به شیوه‌های گوناگون تجلیل می‌گردد. ولایت بلخ اما به عنوان زادگاه نوروز و طبیعت زیبای این ولایت همواره مهمان‌دار مردم ولایت‌های مختلف افغانستان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا