آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

شکست طالبان بدون همکاری پاکستان دشوار است

جنرال مارک میلی رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید شکست طالبان، شبکه حقانی و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در افغانستان در حالی که این گروه‌ها پناهگاه امن در پاکستان داشته باشند، خیلی دشوار است.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال مارک میلی این موضوع را در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت امنیتی افغانستان در جلسه کمیته نیروهای مسلح کنگره امریکا بیان کرد.
او با اشاره به راه حل سیاسی به مسئله افغانستان گفت که در نهایت این مسئله باید با یک رویکرد منطقه‌ای و از طریق روند آشتی حل شود و پاکستان باید بخشی از راه حل باشد.
فشار بر پاکستان و سایر حامیان گروه طالبان نیز بخشی از استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا است. دولت امریکا در حمایت از ادعاهای افغانستان از پاکستان خواسته است تا دست از حمایت از گروه‌های افراطی در افغانستان و منطقه بردارد. پاکستان همواره حمایت از شورشیان را تکذیب کرده است.
جنرال میلی با بیان این که گروه‌های طالبان و داعش دیگر تهدید وجودی برای کابل نیستند، گفت نیروهای افغانستان توان دفاع از کشورشان را دارند و امریکا باید تقویت این نیروها را ادامه بدهد.
با این همه، رییس ستاد ارتش امریکا تاکید کرد منافع ملی امریکا در این است که نظامیان این کشور در افغانستان حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا