آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پاکستان در روند صلح افغانستان نقش پررنگ خواهد داشت

سفیر پاکستان در واشنگتن در دیدار با وزیر دفاع ایالات متحده از تعهد کشورش برای ایفای نقش در روند صلح افغانستان، اطمینان داده است.



سفیر پاکستان در واشنگتن در دیدار با وزیر دفاع ایالات متحده از تعهد کشورش برای ایفای نقش در روند صلح افغانستان، اطمینان داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع ایالات متحده تصاویری از دیدار علی جهانگیر صدیقی سفیر پاکستان در امریکا، با جیم متیس وزیر دفاع ایالات متحده نشر کرده و گفته است که دو طرف در مورد روابط دو جانبه میان کشورهای شان صحبت کردند.
اما روزنامه «دان پاکستان» گزارش داده است که در این دیدار که روز دوشنبه (۳۰ جولای) در پنتاگون، مقر وزارت دفاع امریکا، صورت گرفته است، آقای صدیقی در مورد تلاش‌ها برای تقویت همکاری پاکستان با افغانستان به آقای متیس معلومات داده است.
آقای صدیقی به روزنامه دان گفته است:« ما بر ضرورت کار مشترک برای صلح و ثبات در افغانستان توافق کردیم. من تعهدات پاکستان را مبنی بر ایفای نقش در روند صلح و مذاکره افغانستان تصریح کردم.»
آقای صدیقی در مارچ ۲۰۱۸ به صفت سفیر پاکستان در ایالات متحده گماشته شد و به نقل از روزنامه دان، این نخستین دیدار وی با جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا بود.
سفیر پاکستان با وزیر دفاع ایالات متحده در حالی دیدار می‌کند که هفته گذشته، عمران خان صدر اعظم آینده پاکستان، پس از پیروزی حزب‌اش در انتخابات پارلمانی آن کشور، در سخنرانی به مردم پاکستان گفت که ثبات افغانستان و پاکستان به هم ربط دارد و تعهد کرد که برای تامین ثبات در افغانستان حاضر است با ایالات متحده همکاری کند.
همچنان، تلاش‌های مقام‌های امریکایی برای تسریع و تسهیل روند صلح افغانستان در این اواخر شدت یافته، تا جایی‌که الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی، اواخر ماه اگست با نماینده‌گان طالبان در شهر دوحه قطر دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا