آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

بسته‌شدن پیهم دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات؛ ۲۸ میزان از کجا سر خواهد کشید

گزارش‌ها حاکی از آن است که دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایات قندهار، هرات، بلخ و کندز بسته شده و تا فردا در چندین ولایت دیگر نیز بسته خواهد شد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایات قندهار، هرات، بلخ و کندز بسته شده و تا فردا در چندین ولایت دیگر نیز بسته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایات قندهار، بلخ، هرات و کندز بسته شده و قرار تا فردا در چندین ولایت دیگر نیز بسته شود.
گفته شده که هدف از این کار، ایجاد شفافیت در انتخابات ۲۸ میزان و جلوگیری از تقلب سازمان یافته است.
با این همه، ایتلاف ملی بزرگ نیز هشدار داده است که در صورت عدم تمکین حکومت و کمیسیون انتخابات به خواسته های این ایتلاف، انتخابات را تحریم خواهد کرد.
پیش از این احزاب سیاسی با ارائه طرحی به حکومت، خواستار تغییر نظام انتخاباتی، استفاده از تکنالوجی بایومتریک در روز انتخابات و سهم بیشتر برای احزاب در روند نظارت بوده است.
اکنون به باور آگاهان، بسته شدن پی هم دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات چنین می رساند که حکومت در پی برگزاری انتخابات و پذیرفتن خواست احزاب سیاسی نیست و می خواهد وقت کشی کند.
این درحالی است که کمیسیون انتخابات به آن عده نامزدانی که با ایتلاف ملی بزرگ همکاری کرده اند، هشدار داده است که نامشان از فهرست نهایی حذف خواهد شد.
برخی آگاهان به این باور هستند که حکومت و کمیسیون از پایگاه اجتماعی و جایگاه سیاسی ایتلاف ملی بزرگ هراسیده و در پی سبوتاژ آن است و از همین خاطر با بهانه های مختلف می خواهد جلو تاثیرگذاری آن را بگیرد.
پرسش بنیادین اما، این است که سرنوشت انتخابات پارلمانی وشوراهای ولسوالی ۲۸ میزان به کجا خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا