آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

احزاب سیاسی:

باید استفاده از سیستم بایومتریک، آنلاین صورت بگیرد

کمیته سیاسی احزاب در یک نشست خبری طرفداری شان را از برگزاری انتخابات، مشروط بر استفاده واقعی سیستم انگشت نگاری( بایومتریک) اعلام داشتند .


کمیته سیاسی احزاب در یک نشست خبری طرفداری شان را از برگزاری انتخابات، مشروط بر استفاده واقعی سیستم انگشت نگاری( بایومتریک) اعلام داشتند .
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست همایون جریرعضو شورای رهبری حزب اسلامی گفت: ما انتخابات را تحریم نکرده‌ایم بلکه مخالف تخلف هستیم.
وی افزود که کمیته سیاسی احزاب وجریان‌های سیاسی یکسال قبل به خاطر برگزاری انتخابات شفاف طرح‌های خود را به حکومت وکمیسیون انتخابات تسلیم کرد که شامل تغییر سیستم انتخابات به «ام دی آر»، انگشت‌نگاری رای دهندگان ونظارت موثر از روند انتخابات را در بر می‌گرفت که اکنون با گذشت چندین ماه مسئله بایومتریک را قبول کرده است اما نکاتی در مورد است که باید به آن اشاره شود.
جریر گفت که استفاده انگشت‌نگاری در شهرها ومحلات که انترنت وجود دارد باید به صورت آنلاین باشد، زیرا استفاده آفلاین با موجی از آرای باطل مواجه می‌شود که تصفیه آن باعث دشواری می‌شود؛ بایومتریک باید سراسری باشد در مناطقی که بایومتریک صورت نگیرد آرا در آن محل بی‌اعتبار اعلام گردد و آرای تکراری در حضور ناظران مطلق باطل اعلام شود.
در این نشست تاکید شد که احزاب وجریان‌های سیاسی ومدنی باید نظارت کامل در سرور دیتای مرکزی داشته باشند تا در تفکیک آرای سالم وتکراری دستکاری صورت نگیرد، باید به شهروندانی که تاکنون از ثبت نام در انتخابات مانده‌اند وتذکره های شان استیکر ندارد به خصوص مهاجرین و بی‌جاشده‌گان، اجازه داده شود که با نشان دادن اسناد هویت در انتخابات سهیم شوند،
گرفتن تصویر صد در صد شود و از خانم‌هایی که از لحاظ فرهنگی مشکل دارند ونمی‌خواهند عکس گرفته شود، باید اثر ده انگشت گرفته شود،
همچنان در این کنفرانش خبری احزاب سیاسی مطرح شد که کمیسیون باید ثابت کند که با بایومتریک جلو پرشدن صندوق با آرای تقلبی گرفته می‌شود و همچنان حکومت متن قرار داد کمپنی خصوصی که سیستم بایومتریک را در انتخابات پیش می‌برد، با تمام جزئیات آن با احزاب ومردم شریک سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا