آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

حمایت پکن و اسلام‌آباد از روند صلح به رهبری افغانستان

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در سفر چهار روزه به چین و ملاقات با مقامات بلندپایه این کشور، ۱۵ سند همکاری در بخش‌های مختلف امضا کرد.


عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در سفر چهار روزه به چین و ملاقات با مقامات بلندپایه این کشور، ۱۵ سند همکاری در بخش‌های مختلف امضا کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، پس از این دیدارها دوطرف با صدور اعلامیه‌ای مشترک از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت کردند.
در این اعلامیه آمده است:« برقراری صلح، ثبات و رفاه در آسیای جنوبی به نفع همه طرف‌ها است.»
دو طرف همچنان توافق کردند تا در بخش‌های امنیتی و دفاعی و مبارزه با تروریزم همکاری نزدیک داشته باشند.
در اعلامیه گفته شده است:« چین از تعهد و تلاش‌های پاکستان برای مقابله با تروریزم ستایش و به پاکستان اطمینان می‌دهد تا در اجرای استراتژی مبارزه با تروریزم، این کشور را حمایت کند.»
دو کشور در زمینه گسترش روابط در چهارچوب دهلیز اقتصادی چین و پاکستان نیز توافق کردند.
در اعلامیه اضافه شده است:« دو طرف تأکید کردند که دهلیز اقتصادی چین و پاکستان نشان‌دهنده یک برنامۀ همکاری بین‌المللی است و فرصت‌های جدیدی را برای جوان‌سازی و رونق اقتصادی همه کشورها فراهم می‌کند.»
در این دیدار، دو طرف موافقت کردند که مرحله دوم توافقنامه تجارت آزاد چین و پاکستان را به زودی آغاز کنند.
هر دو طرف با اهمیت مشاوره‌های چین، افغانستان و پاکستان در سطح وزیران خارجه توافق کردند تا با تقویت همکاری سه جانبه برای پیشرفت، توسعه و امنیت مشترک و تقویت صلح و ثبات در افغانستان همکاری کنند.
در این اعلامیه گفته شده است که چین و پاکستان از افغانستان حمایت می‌کنند تا دومین دور گفت‌وگوهای سه جانبه وزرای خارجه را در همین سال برگزار کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا