آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

ارگ و سپیدار؛ تفاوت دیدگاه در مورد جنگ ارزگان خاص

به باور نویسنده، تفاوت دیدگاه ریاست اجرایی و ریاست جمهوری از جنگ ارزگان خاص پرسش برانگیز است. وقتی حکومت از جنگ یک بخش کشور شناخت یک دست ندارد، چطور مردم از حکومت انتظار داشته باشند؟.


سرانجام پس از انتقادهای شدید، ریاست جمهوری هیئتی را موظف ساخت تا ناامنی‌های ارزگان خاص را بررسی کند و حقیقت را به ریاست جمهوری بگوید. محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور ناامنی و تلفات افراد ملکی را در ارزگان منازعه قومی خوانده است.
دقیقاً گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در مورد جنگ هفده ساله افغانستان چنین دیدگاهی دارد‌. گلبدین حکمتیار بارها گفته که جنگ کنونی در کشور یک منازعه قومی است.
فاجعه زمانی عمیق می‌شود که ریاست جمهوری از جنگ تعریف و شناخت گلبدین حکمتیار را ارائه می‌دهد.
جالب اینجا است که هیئت هنوز کاری نکرده، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور بحران انسانی ارزگان را «منازعه قومی» می‌خواند.
داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت، اما از بی‌تفاوتی حکومت انتقاد کرده و گفته که حکومت در برابر تلفات افراد ملکی در این ولایت سهل‌انگاری کرده است.
به باور نویسنده، تفاوت دیدگاه ریاست اجرایی و ریاست جمهوری از جنگ ارزگان خاص پرسش برانگیز است. وقتی حکومت از جنگ یک بخش کشور شناخت یک دست ندارد، چطور مردم از حکومت انتظار داشته باشند؟ گیرم که ریاست اجرایی و ریاست جمهوری از جنگ تعریف یک دست نداشته باشد، مردم چطور از حکومت انتظار بهبودی داشته باشند؟
برخی از اعضای مجلس نمایندگان خلاف حرف رییس جمهور غنی می‌گویند که جنگ ارزگان خاص منازعه قومی نیست و طالبان در این بخش کشور تسلط کامل دارد.
آصف آشنا از آگاهان سیاسی به این باور است که ریاست جمهوری در آستانه انتخابات، قصد دارد از بحران ارزگان خاص استفاده سیاسی کند.
در نتیجه ناامنی‌ها در ارزگان بیش از ۵۰ تن از افراد ملکی کشته شده‌اند و صدها تن دیگر آواره شده‌اند.
حکومت نباید جنگ ارزگان را منازعه قومی بخواند و از زیر بار مسئولیت فرار کند.
رییس جمهور به تازه‌گی به روسای نهادهای امنیتی را با اهدای مدال تقدیر کرده است.
کاربران صفحات اجتماعی این اقدام ریاست جمهوری انتقاد کردند و نوشتند که تقدیر برای چه؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا