آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

بیشترین شکایت در انتخابات پارلمانی، متوجه کارمندان کمیسیون است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌‌گوید که بیشترین شکایت در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان در مورد کارمندان کمیسیون انتخابات است.


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌‌گوید که بیشترین شکایت در انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان در مورد کارمندان کمیسیون انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی که شام روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با دبیر کل ناتو در کابل صحبت می ‌کرد، گفت که نیروهای امنیتی امنیت انتخابات را به ‌صورت مستقل تامین کردند، اما در روند انتخابات دخالت نداشتند.
رییس جمهور افزوده، بیشترین شکایت‌ها در مورد انتخابات پارلمانی از طرف خود کارمندان کمیسیون بوده و نیروهای امنیتی دخالت نداشته ‌است.
از سویی هم، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از برگزاری موفقانه‌ انتخابات پارلمانی استقبال کرده و آن را یک دستاورد بزرگ خواند.
او، شرکت مردم را در انتخابات با وجود تهدیدات از سوی طالبان ستایش کرده و افزوده که ناتو متعهد است تا یک افغانستان موفق را ببیند و اجازه نمی‌دهد این کشور تبدیل به پناهگاه امن تروریستان شود.
انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۸ و ۲۹ میزان در ۳۲ ولایت برگزار شد. انتخابات در ولایت قندهار با یک هفته تاخیر در ۵ عقرب برگزار گردید.
کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۱ هزار شکایت از سراسر کشور در این انتخابات ثبت شده و بیشتر از دو هزار شکایت‌ نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا