آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به مناسبت هشتم ثور:

با تمام توان و وجود از این پس به همه راه‌های مبارزه فکر خواهیم کرد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات با اشاره به این که طا-لبان همواره از مذاکره و گفت‌وگو خودداری کرده‌اند، تصریح کرده که پس از این به تمام‌ راه‌های مبارزه فکر خواهد کرد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز شنبه(۸ ثور) پیامی به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین علیه شوروی سابق منتشر کرده است.

در بخشی از این پیام نوشته شده: آن‌چه امروز در کشور جریان دارد تداوم مداخلات بی‌‌شرمانه خارجی، اشغال، بحران و ستم تاریخی است که دامنگیر مردم افغانستان گردیده است.

این شورای در ادامه افزوده: امروز کشور ما تبدیل به یک زندان بزرگ برای همه ساکنان آن شده است که بسی خطرناک‌تر از تجاوز شوروی و اشغال دیروز است. زیرا نیرویی بر مقدرات افغانستان مسلط شده است که از نام افغانستان و اسلام سوء استفاده می‌کند و با تکیه بر حمایت‌های پیدا و پنهان و بی‌دریغ خارجی، هیچ حقی برای شهروندان کشور قایل نیست و سرنوشت مردم را به گروگان گرفته است.

شورای مقاومت ملی برای نجات ضمن اشاره «چشم‌پوشی» کشورهای جهان نسبت به وضعیت افغانستان، تصریح کرده که راهی جز مبارزه مداوم وجود ندارد.

در پیام شورای مقاومت ملی برای نجات تصریح شده که «تا کنون بر حل بحران کشور از طریق گفتگو و مذاکره همه‌جانبه با حضور همه اقشار مختلف مردم افغانستان به ویژه زنان و نهادهای مدنی و احزاب سیاسی تاکید داشته است. اما همان‌گونه که از ابتدا مشخص بود، گروه طالبان هیچ باوری به گفتگو و مذاکره ندارد».

شورای مقاومت ملی خواستار یکپارچی جریان‌های مخالف طا-لبان شده و تاکید کرده که پس از این به راه‌های دیگر مبارزه فکر خواهد کرد.

گفتنی است که در نزدیک به سه سال گذشته، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان همواره بر گفت‌وگو و مذاکره با طا-لبان تاکید کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا