آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحکومتزنانکودکان

سیلاب و بارندگی دو روز اخیر ۹ قربانی گرفت

خبرگزاری دید: همزمان با ادامه بارندگی و جاری شدن سیلاب در ولایات مختلف، ۹ نفر در دو رویداد جداگانه پس از منهدم شدن خانهٔ شان در ولسوالی‌های گرشک و کجکی هلمند، جان باخته‌ و ۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در تازه‌ترین رویداد، شب گذشته( ۳۱ حمل) در پی فروریختن سقف یک خانه در روستای تاجیکان ولسوالی گرشگ هلمند، یک زن و کودک جان باخته‌اند و یک نفر زخمی شده‌است.

همچنین در ولسوالی کجکی، سیلاب جان ۷ عضو یک خانواده را گرفت و گزارش شده که در نتیجه فروریختن یک دیوار ۳ نفر در این ولسوالی زخمی شدند.

از سوی دیگر، مسئولان محلی طا-لبان در بامیان می‌گویند که در پی رانش کوه، سه عضو یک خانواده، شامل دو زن و یک مرد جان باخته‌اند.

این حادثه شب گذشته (۳۱ حمل) در روستای «دهن خشکک» مرکز بامیان رخ داده‌است.

طا-لبان پیشتر تلفات سیلاب‌ها را ۷۰ نفر اعلام کرده بودند و با توجه به رویدادهای اخیر، شمار جان باخته‌گان احتمالا افزایش یافته است.

دو روز پیش نیز در نتیجه فروریختن سقف سه خانه در مرکز و ولسوالی دهراوود ارزگان، پنچ نفر جان باخته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته وزارت مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طا-لبان، در اثر رویدادهای اخیر صدها خانهٔ مسکونی، نزدیک به دوهزار جریب زمین زراعتی و صدها کیلومتر جاده تخریب شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا