آخرین اخبارجهانحقوق بشرسیاست

اردوغان: اسرائیل قتل عام فلسطینیان را متوقف کند

خبرگزاری دید: رئیس‌جمهور ترکیه، پس از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، از اسرائیل خواست تا به یورش های خود درغزه بی‌درنگ پایان دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته(۷ دلو) در ازمیر گفت: “ما بار دیگر از اسرائیل می خواهیم که با گوش دادن به صدای جامعه بین المللی فورا قتل عام را متوقف کند”.
به نقل از اسپوتنیک: در ۲۹ دسمبر۲۰۲۳، افریقای جنوبی بر اساس کنوانسیون نسل کشی در دادگاه بین المللی لاهه در مورد وضعیت نوار غزه شکایتی را علیه اسرائیل تسلیم کرد و از دادگاه خواست تاعلیه مقامات اسرائیلی اقدام کند. افریقای جنوبی خاطرنشان کرد که اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه “نقض تعهدات مندرج در کنوانسیون نسل کشی” است. بر اساس بیانیه این کشور افریقایی، “اقدامات و عملکرد رژیم اسرائیل در قبال مردم غزه ماهیت نسل‌کشی دارد، زیرا آنها با هدف نسل کشی، فلسطینیان در نوار غزه را به عنوان بخشی از ملیّت و نژاد فلسطینی‌ها و گروه قومی نابود کنند”.
روز جمعه(۶دلو) دادگاه لاهه بر توقف حملات رژیم اسراییل علیه مردم غزه حکم داد و تصریح نمود که موضوع نسل کشی مردم غزه را از سوی رژیم اسراییل بررسی می‌کند.
این حکم دادگاه کیفری بین‌المللی با استقبال برخی کشورها نظیر ایران، عربستان، ترکیه و اتحادیه اروپا قرار گرفته، اما مخالفت شدید رژیم حاکم بر تل‌آویو را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا