آخرین اخبارجهانسیاست

اردوغان یا قلیچدار اوغلو؛ ترک‌ها در دور دوم انتخابات به پای صندوق رای می‌روند

خبرگزاری دید: رای‌دهندگان ترکیه بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند تا بین دو مرد- رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو یکی را به عنوان رییس جمهور خود در پنج سال آینده انتخاب کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه (۷ جوزا / ۲۸ می) بین رجب طیب اردوغان رییس جمهور فعلی و کمال قلیچدار اوغلو رهبر اپوزیسیون آغاز شده است.

دوره انتخابات که به طور رسمی از ۱۸ مارچ آغاز شد، شاهد چرخش‌های متعددی بوده است که دراماتیک‌ترین آن‌ پیش‌بینی‌های گیج‌کننده نظرسنجی‌ها است.

از زمان آغاز رای‌گیری اولیه در ۱۴ ماه می که همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شد و حزب اردوغان و متحدانش ۳۲۳ کرسی از ۶۰۰ کرسی را به دست آوردند، سطح تبلیغات انتخاباتی کاهش یافته و هر دو نامزد از تجمعات گسترده گذشته صرف نظر کردند.

تعداد رای‌دهندگان با بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده که طی دو هفته گذشته ۱۸ ساله شده‌اند، افزایش یافته و تعداد رای‌دهندگان در ترکیه را به نزدیک به ۶۰٫۸ میلیون نفر رسانده است.

حدود ۱۹۲ هزار صندوق رای در ۸۷ حوزه انتخاباتی بین ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر (به وقت محلی) باز است.

این در حالی است که بر بنیاد گزارش‌ها سرنوشت مهاجرین در ترکیه به نوعی به انتخابات وابسته شده و در این اواخر نگرانی‌های مهاجرین بیش از هر زمانی افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا