آخرین اخبارایرانجهانسیاست

استعفای وزیر خارجه ایران پذیرفته نشد

حسن روحانی رییس جمهور ایران، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف گفته است که استعفای او را خلاف مصالح ایران می‌داند و با آن موافقت نمی‌کند.

حسن روحانی رییس جمهور ایران، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف گفته است که استعفای او را خلاف مصالح ایران می‌داند و با آن موافقت نمی‌کند.
آقای روحانی گفته است با نظر آقای ظریف برای حفظ شأن و اعتبار وزارت امور خارجه و جایگاه شخص وزیر امور خارجه به عنوان بالاترین مقام مسئول در اجرای سیاست خارجی کشور موافق است.
محمدجواد ظریف استعفای خودرا پس از آن اعلام کرد که بشار اسد رییس جمهور سوریه، در سفری اعلام نشده به تهران رفت و با رهبر و رییس جمهور این کشور دیدار کرد.
قاسم سلیمانی که در دیدار با بشار اسد حضور داشت، گفته است که حضور نداشتن آقای ظریف در دیدارها با بشار اسد تعمدی نبوده و به برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری برمی‌گردد.
آقای ظریف صبح امروز در مراسم استقبال از نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در تهران حضور داشت.
همزمان با اعلام رد استعفای محمدجواد ظریف از طرف حسن روحانی، آقای ظریف با پستی در اینستاگرام از حمایت‌ها تشکر کرده است.
او در متنی که بر پرچم ایران نوشته شده گفته است:« دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی و اعتبار وزارت امور خارجه به عنوان مسئول پیش‌برد سیاست خارجی و خط مقدم دفاع از منافع ملی و حقوق مردم شریف ایران در عرصه بین‌المللی نداشته‌ام.»
حسن روحانی در نامه رد استعفای محمدجواد ظریف گفته از فشارها علیه دستگاه دیپلماسی ایران و همچنین دولت و شخص رییس جمهور آگاه است، اما به عبور از این مرحله سخت هم امیدوار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا