آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

اسلام‌آباد خواستار توجه جهان به سلاح‌های جامانده امریکایی در افغانستان شد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه‌ پاکستان خواستار توجه جهان به سلاح‌های به‌جا مانده از امریکا در افغانستان شده است.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان  روز گذشته در یک نشست خبری گفته است که این سلاح‌ها اکنون به دست تروریستان افتاده است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان با اشاره به حمله‌ اخیر تحریک طا-لبان پاکستان به منطقه‌ چترال آن کشور گفته است که آنان نگرانی‌های خود را در این مورد با طا-لبان در میان گذاشته‌اند.

او افزوده است: ما هیچ‌کس را مقصر نمی‌دانیم، اما سلاح‌های باقی‌مانده در افغانستان نیازمند توجه جهانی است، زیرا اکنون به دست گروه‌های تروریستی افتاده است.

پیش از این انوارالحق کارکر نخست‌وزیر موقت پاکستان‌ نیز گفته بود که سلاح‌های به‌جا مانده از امریکا در افغانستان، به دست گروه‌های تروریستی افتاده و این موضوع دردسر جدیدی برای پاکستان ایجاد کرده است.

در همین حال، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر موقت پاکستان‌ گفت که امریکا هیچ تجهیزات نظامی در افغانستان به‌جا نگذاشته است که تروریستان بتوانند از آن استفاده کنند.

سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا افزود تجهیزاتی که از آن حرف زده می‌شود، به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شده بود تا بتوانند امنیت کشور خود را تأمین کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا