آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: طا-لبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری دید: سفیر امریکا در ملل متحد می‌گوید که ایالات متحده امریکا طا-لبان را به رسمیت نمی‌شناسد و از سیاست‌های آن که علیه زنان است حمایت نخواهد کرد.

لیندا توماس گرینفیلد روز سه‌شنبه (۱۰ اسد) در یک نشست خبری تأکید کرده است که دختران افغانستان باید به آموزش دسترسی داشته باشند و زنان این کشور نیز سر کار بروند.

لیندا توماس گرینفیلد گفته است: «ما به اعمال فشار بر طا-لبان ادامه داده‌ایم. ما طا-لبان را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما هیچ حمایتی از طا-لبان به‌خاطر تصمیم آنان مبنی بر عدم بازگشت دختران به مکتب نکرده‌ایم».

او که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته‌، گفته است که در دوره‌ ریاست خود به موضوعات حقوق بشری رسیدگی خواهد کرد و افغانستان در اولویت خواهد بود.

تأکید لیندا توماس گرینفیلد بر عدم به رسمیت‌شناختن طا-لبان در حالی است که اخیراً نمایندگان امریکا با مقام‌های طا-لبان در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

با این حال، رینا امیری نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در اظهارات جنجالی گفت که با اصرار «افغان‌ها و مدافعان حقوق بشر به ضرورت تعامل با طا-لبان» در گفت‌وگو با هیئت این گروه اشتراک کرده‌ است.

فعالان و زنان معترض افغانستان این اظهارات امیری را نادرست خوانده و از وی پرسیده‌اند که کدام مدافع حقوق بشر خواستار تعامل با طا-لبان شده‌ است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا