آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

امریکا: موضع پکن در مورد به رسمیت شناسی طا-لبان واضح نیست

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که واشنگتن پیش از بیانیه رسمی چین در مورد پذیرش اعتمادنامه سفیر طا-لبان ابراز نظر نمی‌کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به دریافت اعتمادنامه سفیر طا-لبان از سوی شی جین پینگ رییس‌جمهور چین گفته که موضع پکن در قبال به رسمیت‌شناختن طا-لبان واضح نیست.

میلر گفته که واشنگتن پس از شنیدن اظهارات رسمی دولت چین، در این مورد ابراز نظر خواهد کرد.

وی تاکید کرده که روابط چین و طا-لبان تغییری در سیاست امریکا در قبال شناسایی طا-لبان به وجود نمی‌آورد و این گروه باید گام‌های مشخص در راستای بهبود وضعیت زنان، برای به رسمیت شناخته شدن خود بردارد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست روز گذشته با انتشار عکسی اعلام کرد که رییس‌ جمهور چین، اعتمادنامه اسدالله بلال کریمی را به عنوان سفیر و نماینده طا-لبان پذیرفته است.

در واکنش به این تحول، میلر در یک کنفرانس خبری گفته است: تنها دلیلی که نمی‌خواهم مشخصاً در مورد[تقدیم اعتمادنامه سفیر طالبان] ابراز نظر کنم این است که من بیانیه‌هایی از مقامات چین خواندم که در آن گفته‌اند تغییری [در سیاست شان] در قبال شناسایی طا-لبان نیامده است.

وی افزوده است: بنابراین، قبل از این که ارزیابی‌ای از این اقدام داشته باشم، منتظر وضاحت دادن حکومت چین در این مورد خواهم ماند.

او از چین و سایر کشورها خواست که از نفوذ خود برای تغییر رفتار طا-لبان استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا