آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهم

امضای برنامه امنیتی خط انتقال گاز تاپی میان افغانستان و ترکمنستان

شورای امنیت ملی کشور خبر داد که برنامه امنیتی خط لوله انتقال گاز تاپی میان افغانستان و ترکمنستان امضا شده است.

شورای امنیت ملی کشور خبر داد که برنامه امنیتی خط لوله انتقال گاز تاپی میان افغانستان و ترکمنستان امضا شده است.
بهه گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه‌ شورای امنیت ملی آمده است که این برنامه‌ امنیتی روز گذشته پنج‌شنبه(۲۶ حمل) توسط عبادالله عباد معاون مشاور امنیت ملی افغانستان و محمد متیراث آمانوف مدیر عامل تاپی از جانب ترکمنستان، امضا شده است.
به نقل از خبرنامه، برنامه‌ امنیتی تاپی از انتقال گاز ترکمنستان به جنوب آسیا که یک پروژه‌ بزرگ انرژی چند ملتی است، حفاظت و ثبات را در منطقه تقویت می‌کند.
به‌ گفته‌ شورای امنیت ملی، تاپی پروژه‌ی مهم افغانستان است که با سیاست ادغام و امنیت منطقه‌ای، بازی‌گران مهم منطقه، از جمله هند و پاکستان را می‌تواند در راستای منافع مشترک متحد کند.
کار پروژه‌ تاپی در افغانستان در ماه حوت سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود. از آن زمان تاکنون کارهای سروی تخنیکی، سروی ماین‌پاکی و سروی زمین‌های مسیر پروژه صورت گرفته است.
از طریق خط لوله گاز تاپی، سالانه ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز انتقال داده می‌شود. افغانستان از این رهگذر سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دالر عاید به‌ دست خواهد آورد.
خط لوله گاز تاپی با ظرفیت انتقال ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز، حدود ۱۸۱۴ کیلومتر طول دارد. ۸۱۶ کیلومتر این خط لوله گاز در خاک افغانستان از ولایت‌های هرات، قندهار، هلمند، فراه و نیمروز می‌گذرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا