آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحکومتخانوادهزنانکودکان

اوچا: روزهای آغازین حمل، سیل و بارندگی به ۱۵۹۰ خانواده آسیب زده است

خبرگزاری دید: بر اساس گزارش سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، از (۳ تا ۹ حمل) سال روان ۱۵۹۰ خانواده در اثر سیلاب در افغانستان آسیب دیده اند. اوچا با انتشار گزارشی اعلام کرد بر اثر این سیل ۳۵ نفر جان باختند و ۴۷ نفر مجروح شدند.

اوچا با انتشار گزارشی گفته است: در این بارندگی ها ۴۷ خانه تخریب شده و بیشترین تلفات ناشی از سیلاب که ۱۲ نفر بوده، در ولایت ارزگان رخ داده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: “براثر بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های شدید اخیر، ۱۵۹۰ خانواده در ده ولایت افغانستان آسیب دیده‌اند، ۳۵ نفر جان باخته و ۴۷ تن دیگر زخمی شده‌اند. ۴۶ خانواده آواره شده اند، ولایت بادغیس بیشترین آسیب را دیده است که در آن ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و این سیلاب ها بیش از ۹۰۰ خانه را در افغانستان به طور کامل ویران کرده اند، نزدیک به ۲۰۰ خانواده دیگر با خطر نسبی مواجه شده اند”.

اوچا همچنین گفت: با نگاهی به بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر، تلاش می‌کند تا به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک‌های به موقع ارائه کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: “موج جدید بارندگی آغاز شده است و ما با همکاری اداره مدیریت حوادث طبیعی افغانستان برای کمک به خانواده های آسیب دیده در مناطقی از افغانستان که احتمال بارش شدید باران و سیل وجود دارد، همکاری می کنیم. انجام شد، کمک های خود را به موقع تحویل دهید.”

اوچا آمارهای جدیدی را منتشر می کند در حالی که روز گذشته، وزارت دولت برای مدیریت بلایای طبیعی گفته بود که ۷۰ نفر در سراسر کشور جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

شایان ذکر است، سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در ۲۹ ولایت کشور بارش برف، باران و سیلاب پیش بینی کرده است.

بر اساس برآورد این آژانس میزان بارندگی ۱۵ تا ۶۰ میلی متر و میزان بارش برف بین ۱۵ تا ۳۹ سانتی متر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا