آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

«ایتلاف بزرگ ملی افغانستان» به زودی اعلام موجودیت می‌کند

 

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان از نهایی شدن بحث ایتلاف بزرگ ملی افغانستان خبر داده و گفته است که این ایتلاف به زودی در کابل اعلام موجودیت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور در صفحه فیسبوک خود نگاشته است:« در نشست انقره، بحث روى ايجاد «ايتلاف بزرگ ملى افغانستان» نهايى شد و عنقريب این ایتلاف در كابل پايتخت كشور رسماً اعلان مى‌گردد.»
آقای نور با تاکید بر حرکت‌های سیاسی بعدی این ایتلاف افزوده است:« در این ایتلاف، بزرگان از شوراهاى لوی قندهار، لوی پكتيا، لوی مشرقی در محوريت احزاب سياسي و قدرتمند افغانستان (جمعيت اسلامی افغانستان، جنبش ملی اسلامی افغانستان، حزب وحدت مردم افغانستان) به شمول شوراها و نهادهایی ‌كه قبلاً عضويت «شورای عالی نجات افغانستان» را حاصل كرده بودند، حضور خواهند داشت.»
بربنیاد گفته‌های آقای نور، اين ايتلاف در تقويت نظام و اصلاح حكومت کار کرده و‌همچنان نقش اساسی و عمده را در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها، پارلمان و رياست جمهوری ايفا خواهد كرد.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی و یکی از اعضای ارشد ایتلاف افزوده است: اين ايتلاف تلاش می‌كند تا انتخابات شفاف، عادلانه و به دور از تقلب برگزار شود. هدف ديگر ايتلاف حمايت از پروسه صلح، تامين ثبات در كشور و بقیه موارد مهم با درنظرگرفتن منافع ملی خواهد بود.
گفتنی است که در چند روز گذشته برخی بزرگان سیاسی از تمام نقاط کشور به دعوت جنرال دوستم در ترکیه بودند و برایند جلسات آن ایتلافی است که به زودی در کابل اعلام موجودیت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا