آخرین اخبارامنیت و حوادثایرانجهانسیاست

ایران: ملیت یک تروریست انتحاری تاجیکستانی بود

خبرگزاری دید: وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که ملیت یکی از تروریستان انتحاری عامل حمله در شهر کرمان این کشور تاجیکستانی بوده و از تروریست دومی تاهنوز مشخص نیست. این وزارت از بازداشت ۹ تن در پیوند به انفجارهای سه روز پیش خبر داده است.

وزارت اطلاعات ایران روز جمعه(۱۵ جدی) با نشر اطلاعیه‌ای گفته که از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

اطلاعایه افزوده که «با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد».

بر بنیاد اطلاعات نهادهای امنیتی ایران، «در ادامۀ عملیات، ۹ نفر از شبکۀ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطان آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند».

این نهاد امنیتی ایران بخشی از تجهیزات کشف شده را دو جلیقه انتحاری، دو دستگاه ریموت کنترول از راه دور، دو چاشنی انفجاری، چنند هزار ساچمه مورد استفاده در واسکت‌های انتحاری، سیم‌کشی‌های آماده شده برای جلیقه ها و مقداری مواد اولیه انفجاری خوانده است.

گفتنی است که حمله تروریستی بر مراسم سالگرد جنرال قاسم سلیمانی در شهر کرمان ایران دست کم نزدیک به ۱۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت و مسئولیت آن را گروه داعش به دوش گرفت.

در این حمله تروریستی ۱۲ شهروند افغانستان نیز جان باخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا