آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

ایران هیئت حاکمه افغانستان را مسئول مستقیم تامین امنیت مردم دانست

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به سفر نماینده این کشور به کابل، گفت: هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان مسئولیت مستقیم تامین امنیت نمازگزاران و مردم افغانستان را دارد و در این سفر درباره این موضوع نیز گفت‌وگو خواهد شد.

به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه(۲۴عقرب) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره سفر کاظمی قمی به کابل اظهار داشت: این سفر به عنوان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان انجام و گفت‌وگوهایی با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان خواهد داشت و درباره وضعیت امروز و فردای مردم افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.
وی بیان کرد: تلاش کردیم مردم افغانستان کمترین تاثیر را از تحولات افغانستان و خروج فاجعه بار امریکا از این کشور داشته باشند. درباره مسئولیت این هیئت حاکمه گفت‌وگو می‌شود. نگران افراطی‌گری و تروریزم هستیم و شاهد اقدام منزجرکننده تروریزم در حمله به نمازگزاران بودیم و مسئولیت مستقیم هیئت حاکمه است که از امنیت نمازگزارن و مردم افغانستان حفاظت کند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: اخباری از حضور داعش داریم که نگران کننده است و از جمله موضوعاتی است که در این سفر گفت‌وگو خواهد شد.
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان ساعاتی قبل برای رایزنی با مقامات دولت موقت طا-لبان وارد کابل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا