آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوامنیت و حوادثخبر های مهممنطقههند

ایندین اکسپرس: مراکز عمومی هند، پیام‌های تهدید‌آمیز دریافت کرده است

 خبرگزاری دید: رسانه‌های هندی گزارش داده اند که ۱۰۰ مکتب در دهلی نو پایتخت هند پیام های تهدید آمیز دریافت کرده اند؛ در همین رابطه، مقام های امنیتی مدارس را تخلیه کرده و در حال بررسی بیشتر این موضوع هستند. از سویی طی دو روز گذشته میدان‌های هوایی ، شفاخانه ها و مراکز اطفاء حریق در هند نیز پیام های مشابه تهدید آمیز دریافت کرده اند.

روزنامه هندی ایندین اکسپرس، روز گذشته (۱۲ ثور) گزارش داده است که در پی دریافت پیام های تهدید آمیز ولسوال دهلی گفته است که منشا ارسال پیام های تهدید آمیز را کشف نموده اند.

او همچنین گفت، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

اما این روزنامه هندی می‌گوید که منابعی آگاه معتقد هستند که شاید این ایمیل ها از روسیه ارسال شده باشند.

منبع ارسال این پیام‌ها و هدف از این اقدام مشخص نیست. هند و روسیه روابط گسترده سیاسی و نظامی دارند، برخلاف هند و پاکستان که دشمنان سنتی همدیگر محسوب می‌شوند.

هندی ها همواره گروه‌های ستیزه‌جوی مورد حمایت پاکستان را به اقدامات خرابکارانه امنیتی در آن کشور متهم کرده‌اند.

افزون بر این، دولت راست‌گرای بهاراتیا جاناتا که گرایش‌های شدید ملی‌گرایانه دارد و به اقدامات بحث‌برانگیز علیه مسلمانان و نمادهای مذهبی آنان مشهور است مورد انزجار گروه‌های اسلامی در منطقه قرار دارد.

دولت نارندرا مودی در عین حال با حمایت از نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه و توسعه روابط همه‌جانبه با رژیم تل‌آویو با انتقادات جامعه مسلمانان هند و کشورهای اسلامی روبه‌رو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا